וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילמו מתלוננת בעירום ושלחו בווטסאפ: שני שוטרים הואשמו בעבירות מין

15.8.2016 / 14:10

פרסום ראשון: מח"ש הגישה כתב אישום נגד שני שוטרים מתחנת אשדוד בגין עבירות של מעשה מגונה והטרדה מינית. לפי כתב האישום, השניים שידלו מתלוננת אחת להיחשף מולם בעירום. למתלוננת אחרת אמר אחד השוטרים: "את סקסית ומושכת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביקשו מהמתלוננת להתפשט וצילמו. מח"ש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (שני) כתב אישום נגד שני השוטרים מאשדוד שפגעו מינית בשתי נשים שהגיעו להתלונן בתחנה. ג'רר שטרית, בן 56 מאשקלון, והנרי בניסטי, בן 43 מאשדוד, הואשמו בגין עבירות של מעשה מגונה, הטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים. השניים הודחו מהמשטרה מוקדם יותר השנה.

על פי כתב האישום, בספטמבר שנה שעברה הגיעה המתלוננת הראשונה לתחנת המשטרה באשדוד כדי להגיש תלונה בגין הטרדות טלפוניות. היא נכנסה למשרדו של בניסטי כדי שיגבה את תלונתה. שטרית נכנס גם הוא למשרד ושוחח עמה. המתלוננת החלה לספר לבניסטי על ההטרדות אך הוא לא רשם את הדברים ואף אמר למתלוננת שאין צורך בכך וייעץ לה להחליף מספר טלפון.

בהמשך, נטל בניסטי לידיו את מכשיר הטלפון הסלולרי שלה בטענה שהוא רוצה לבדוק אם קיים בו תיעוד להטרדות. הוא התבונן בתמונות ובסרטונים שהיו שמורים במכשיר והראה אותם גם לשטרית. בין היתר, צפו הנאשמים בסרטון שבו נראית המתלוננת רוקדת כשהיא לבושה בחוטיני.

תחנת המשטרה באשדוד. google street view, צילום מסך
השתמש לרעה בסמכותו. תחנת משטרת אשדוד/צילום מסך, google street view

לאחר מכן ביקשו הנאשמים מהמתלוננת לחשוף את איבר מינה, את חזה? ואת ישבנה. במענה לבקשת הנאשמים, פתחה המתלוננת את מכנסיה וחשפה את גופה. לאורך האירוע שוחחו הנאשמים עם המתלוננת על נושאים בעלי אופי מיני ובכלל זה על הגדלת חזה, קיום יחסים אנאליים ופעילות מינית קבוצתית. במהלך האירוע, דפקו אזרחים על דלת המשרד וניסו לפתוח אותה אך הנאשמים הורו להם להמתין בחוץ.

במהלך האירוע צילם בניסטי באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי שלו כמה תמונות של איבר מינה וכן סרטון שבו היא נראית המתלוננת חושפת את ישבנה ואת שדיה. בהמשך, שלח את התמונות ואת הסרטון לשטרית בווטסאפ, ללא הסכמתה של המתלוננת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"בעל זה לא קיר"

כשהמתלוננת חזרה למשרדו של שטרית יחד עם בנה הפעוט, סגר שטרית את דלת המשרד ושוחח עמה. במהלך השיחה שטרית החמיא לה על יופייה, אמר לה שהגוף שלה סקסי ומושך, ושמהרגע הראשון שראה אותה הרגיש משיכה אליה. המתלוננת אמרה לו שהיא נשואה ואם לילדים ובתגובה אמר לה שטרית: "בעל זה לא קיר". בעקבות מעשיו פנתה המתלוננת אל המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.

ביום למחרת ניגשה המתלוננת אל משרדו של שטרית עם מכשיר הקלטה. במהלך שהותה בחדרו, החמיא לה שוב שטרית על המראה שלה ואמר לה שהוא לא ישן בגללה בלילה משום שחשב עליה. המתלוננת השיבה שהיא מקווה שחשב רק דברים טובים. בהמשך אמר לה: "אתמול חלמתי שקיבלתי ממך חיבוק ונשיקה חמים ואמתיים". הוא הוסיף: "אני מת על הגוף שלך, מת על הכול". בסיום הפגישה, ביקש שתשלח לו תמונה שלה.

במח"ש ציינו כי במעשיו, שטרית, שמשמש עובד הציבור, הטריד מינית את המתלוננת בכך שהתייחס התייחסויות חוזרות המופנות כלפיה והמתמקדות במיניותה, תוך שימוש לרעה בסמכותו ותוך ניצול יחסי מרות או תלות של המתלוננת בו כעובד הציבור.

מעו"ד אבשלום גיספאן, המייצג את שטרית, נמסר: "באשר לאירוע עם צילום הסרטון: צפיתי בסרטון ועיינתי בחומר החקירה ועולה מהם בבירור כי אין מדובר בביצוע עבירות פליליות אלא לכל היותר מדובר בהתנהגות שאינה הולמת שכן המתלוננת יזמה בעצמה את כל הסיטואציות כולל צילום הסרטון עצמו. באשר לאירוע של ההטרדה המינית: אף מקרה זה אינו עונה על אף אחת מהחלופות הקבועות בחוק למניעת הטרדה מינית ולכן אין כאן עבירה כלל וכלל".

מעו"ד שאול שניידר, המייצג את הנרי בניסטי, נמסר בתגובה להגשת כתב האישום: "לא קיבלנו עדיין את כתב האישום. כשנקבלו, נגיב בבית המשפט".

השוטרים פוטרו: "מנוגד לערכים שעליהם מושתתת עבודת המשטרה"

מהמשטרה נמסר כי שני השוטרים פוטרו במהלך שנת 2016. עוד נמסר כי "התנהגות זו מנוגדת לערכים עליהם מושתתת עבודת המשטרה. מעשים אלו אינם מייצגים את פעילותם של 30 אלף השוטרים שעושים לילות כימים על מנת לתת שירותי שיטור מיטביים לציבור ולהציל חיים".

בהכנת הידיעה השתתף אבי אשכנזי

(עדכון ראשון: 10:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully