וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל השביתה בבתי החולים: ליצמן הודיע כי יתנגד להצעת התקציב

11.8.2016 / 16:25

שר הבריאות אמר כי "הפערים עם משרד האוצר גדולים מדי", וכי "לא ייתן יד לתקציב שאינו נותן מענה לצרכים הדחופים של המערכת". בין היתר, התייחס לצורך לתת מענה למשברים במערכת הבריאות הציבורית ובפסיכיאטריה ולתוספת תקני מתמחים

צילום: בני בן סימון, יותם רונן, עריכת וידאו: אביב אירגז, עריכת תוכן: סיגל סיריוס ולירן מוסלי ברן, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (חמישי) כי בכוונתו להתנגד להצעת התקציב שתובא לאישור הממשלה בערב, מאחר ש"הפערים עם משרד האוצר גדולים מאוד". דבריו מגיעים בצל היום הראשון של השביתה במערכת הרפואה, לאחר שההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר לא הגיעו אמש להסכמות ופעלה היום בכל רחבי הארץ במתכונת חירום.

לשכתו של ליצמן הודיעה כי "מחויבותו לציבור החולים מחייבת אותו לפעול לפי צו מצפונו. הוא לא יתן ידו לתקציב שאינו נותן מענה לצרכים הדחופים של המערכת. העומסים בחדרי המיון והמחלקות, התורים לניתוחים ולרופאים מומחים חייבים לקבל מענה". בנוסף, הודיע שר הבריאות כי בכוונתו להתנגד להצעת האוצר לקבוע היטל על תכניות הביטוחים המשלימים (שב"ן) והביטוחים הפרטיים. "המענה לסל הציבורי צריך לבוא ממימון ציבורי", נמסר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצעת האוצר לא נותנת מענה לצרכים הבסיסיים ביותר של המערכת". ליצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי ליצמן, "הצעת האוצר לא נותנת מענה לצרכים הבסיסיים ביותר של המערכת בשנים הקרובות". הוא התייחס לצורך "לתת מענה לבתי החולים הציבוריים כדי למנוע את קריסתם, לתת מענה למשבר החריף בפסיכיאטריה, תוספת תקני מתמחים, וקידום בריאות הציבור".

לטענתו, יש צורך בתוספת מיטות אשפוז ושיפור המערך הגריאטרי לקשישים, בהתמודדות עם המשבר בתקציב קופות החולים באמצעות שיפור מקדמי התקצוב של הקופות.

יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן בירך את ליצמן על ההחלטה. "כל הדרישות משקפות צורך אמיתי ודחוף. ללא קבלת דרישות אלה לא יוכל הציבור לקבל רפואה מיטבית וזמינה", אמר. מוקדם יותר שלח ד"ר אידלמן מכתב לכל שרי הממשלה ובו הפציר בהם להתערב לאלתר ולדרוש את הגדלת תקציב הבריאות וביטול הגזירות בחוק ההסדרים. "אנו קוראים לשרים לנקוט את כל האמצעים שבידיהם כדי לטפל במשבר החריף שבו שרויה מערכת הבריאות. תושבי המדינה ראויים לתקציב שתואם את צורכי הרפואה המודרנית ועל השרים מוטלת אחריות כבדה לדאוג לבריאות התושבים כולם", נמסר מההסתדרות הרפואית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שביתה במרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה באר שבע. 11 באוגוסט 2016. בני בן סימון
בית החולים סורוקה בבאר שבע, היום/בני בן סימון

השביתה היום כוללת את בתי החולים הציבוריים, הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים, שיעבדו כולם במתכונת שבת וחג. המחאה תתקיים בשל טענת הרופאים למחסור בתקציבים לקיצור תורים ועקב התנגדותם לפרק בחוק ההסדרים המונע מרופאים בבתי חולים ציבוריים לנתח במרפאות פרטיות.

בית החולים היחיד שהוחרג מהשביתה הוא המרכז הרפואי הדסה בירושלים, שרופאיו שבו לעבודה כברה בשעה 10:00 הבוקר, בעקבות הוראה של השופטת שרה ברוינר ישרזדה מבית הדין האזורי לעבודה בעיר. עוד נקבע כי הנהלת בית החולים ונציגי הסתדרות הרופאים יעדכנו את בית הדין עד השעה 13:00 בהתפתחות המשא ומתן סביב השביתה.

הוראתה ניתנה לאחר שאמש בשעה 23:00 התקיים דיון בעניין, משום שהנהלת המרכז הגישה לבית הדין בקשה לצו מניעה נגד קיום השביתה. מנכ"ל המרכז, פרופ' זאב רוטשטיין, מסר כי "'הדסה החדשה' מרגישה שחייבים לעמוד לצד החולים ולשמור עליהם מכל משמר. אין שום עילה לשביתה המצדיקה פגיעה בחולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully