וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה הרוגים בשריפות יער ענקיות שמשתקות את פורטוגל

10.8.2016 / 20:20

האש משתוללת באזורים רבים במדינה, כולל באי התיירותי מדיירה, שממנו פונו כאלף איש. ליסבון ביקשה עזרה מהאיחוד האירופי במאמצי הכיבוי. "זה מעבר ליכולתנו", אמר ראש הממשלה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שריפות יער המשתוללות בפורטוגל הביאו למותם של ארבעה בני אדם ולפינוי של אלף איש מבתיהם באי התיירותי מדיירה, שם הלהבות הגיעו עד לבירה האזורית פונצ'ל - כך מסרו היום (רביעי) הרשויות. שר הפנים של פורטוגל אמר כי המדינה ביקשה סיוע מהאיחוד האירופי. ספרד השכנה שלחה שני מטוסי כיבוי ואיטליה מטוס אחד כדי לעזור לליסבון להשתלט על האש.

"המצב החריג הזה הוא מעבר ליכולות שלנו", אמר ראש הממשלה אנטוניו קוסטה, שהזהיר כי הימים הקרובים יהיו קריטיים לנוכח הטמפרטורות הגבוהות. הממשלה שלחה כוח של מאה אנשים במטוסים צבאיים למדיירה, שם נהרגו שלושה בני אדם. 40 בתים ומלון יוקרה השוכנים בגבעות הבירה האזורית של העיר נהרסו.

בפורטוגל עצמה נהרג אדם אחת במחוז סנטרים שבמרכז המדינה. אלפי כבאים מתקשים להשלט על עשרות שריפות יער שמתחזקות בשל גל חום הפוקד את פורטוגל. המשטרה אמרה כי חלק מהשריפות נגרמו כתוצאה מהצתות וכי נעצרו כמה חשודים.

שריפות יער בקיץ נפוצות בפורטוגל. ב-2003 סבלה המדינה מגל דליקות קטלני, שגרם למותם של 19 איש והשמיד 10% משטח היערות במדינה שבחצי האי האיברי.

שריפה באי מדרייה, פורטוגל. 9 באוגוסט 2016. רויטרס
השריפה במדיירה/רויטרס
שריפה באי מדרייה, פורטוגל. 9 באוגוסט 2016. רויטרס
שריפה באי מדרייה, פורטוגל. 9 באוגוסט 2016/רויטרס
שריפה באי מדרייה, פורטוגל. 9 באוגוסט 2016. AP
שריפה באי מדרייה, פורטוגל. 9 באוגוסט 2016/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully