וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרבות בחאלב: "סכנה לשני מיליון תושבים המנותקים ממים ומחשמל"

9.8.2016 / 13:00

האו"ם מזהיר כי בעקבות הקרבות העזים בעיר שבצפון סוריה נפגעו תשתיות חיוניות, והאזרחים שנותרו בעיר יתקשו לקבל אספקה קבועה למוצרים בסיסים. "הילדים נמצאים בסכנה הגדולה ביותר"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האו"ם קרא היום (שלישי) להפוגה הומניטרית מידית בקרבות בחאלב, שם נותרו לטענתו שני מיליון תושבים ללא גישה למים זורמים או לחשמל בעקבות מתקפות שפגעו בתשתיות אזרחיות בשבוע שעבר.

"האו"ם מודאג מאוד מכך שהתוצאות יהיו איומות עבור מיליוני אזרחים אם רשתות המים והחשמל לא יתוקנו מיד", נמסר בהצהרה של יעקוב אל-הילו וקווין קנדי, מתאמי פעולות הומניטריות עבור סוריה מטעם האו"ם. גם סוכנות הילדים של האו"ם יוניצף הזהירה מהמצב ההומניטרי בעיר שבצפון סוריה, במיוחד עבור ילדים. "ניתוק הרשתות הללו מגיע בזמן של גל חום, מה שמסכן את הילדים ממחלות הקשורות למים", נמסר.

בסוף השבוע הצליחו המורדים לשבור את המצור שהטיל משטרו של בשאר אסד על השכונות המזרחיות בעיר במשך שלושה שבועות. מאז הוא פתח במבצע להשתלטות על השכונות שבמערב חאלב. לפחות 130 אזרחים נהרגו בקרבות העזים בין האופוזיציה לצבא אסד בשבוע האחרון, יחד עם עוד מאות לוחמים משורות שני הצדדים.

כוחות המשטר, שנתמכו בידי חיל האוויר של רוסיה ועל ידי איראן וחיזבאללה, ספגו מפלה כבדה עם קריסת המצור. הממשל בדמשק שלח תגבורות לאזור, ולפי דיווחים זרים, מתנדבים שיעים רבים עושים את דרכם לסוריה כדי להילחם לצד צבא אסד בחאלב.

תושבי האזור בחאלב ששוחרר על ידי המורדים מכוחות אסד חוגגים. רויטרס
מורדים חוגגים את הסרת המצור על חאלב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully