וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לנפילתו של הדר גולדין: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

לאזכרת החייל שנפל בצוק איתן יגיעו השרים שקד והנגבי וסגן השר בן דהן. פוטין וארדואן ייפגשו ברוסיה לראשונה מאז המשבר בשנה שעברה. היום לפני מאות שנים החלה בניית מגדל פיזה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

שנתיים לנפילתו של סגן הדר גולדין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחתו פועלת להשבת גופתו מעזה. גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים אזכרה במלאת שנתיים לנפילתו של סגן הדר גולדין בקרב רפיח במהלך מבצע צוק איתן. בטקס האזכרה שיתקיים בבית העלמין בכפר סבא ינכחו שרת המשפטים איילת שקד, השר צחי הנגבי וסגן שר הביטחון אלי בן דהן. אתמול התלוננה המשפחה כי אף שר לא אישר את הגעתו לאזכרה, מה שהוביל את השלושה להודיע על הגעתם. משפחתו של גולדין פועלת בימים אלה להשבת גופתו השבויה בעזה.

פוטין וארדואן ייפגשו ברוסיה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נפגש עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. איסטנבול, 3 בדצמבר 2012. רויטרס
תחילת המשבר הוא בהפלת המטוס הרוסי בשמי טורקיה. פוטין וארדואן בימים טובים יותר, 2012/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום ייפגשו נשיאי רוסיה וטורקיה, ולדימיר פוטין ורג'פ טייפ ארדואן, לראשונה מאז תחילתו של המשבר ביחסים ביניהם בנובמבר 2015. לאחרונה חודשו היחסים בין המדינות אחרי תקופה ארוכה של נתק שמקורה בהפלת מטוס רוסי שחג מעל שמי טורקיה. שני המנהיגים צפויים לדון בהרחבת שיתוף הפעולה ביניהם והשבת היחסים לתקינותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אירועי היום באולימפיאדה: התקווה של ירדן ג'רבי

הג'ודוקא הישראלית ירדן ג'רבי. הוועד האולימפי,
ג'רבי/הוועד האולימפי

אתם צריכים לדעת שהיום תעלה הג'ודוקא הישראלית ירדן ג'רבי על המזרן במסגרת האולימפיאדה בריו דה ז'נרו שבברזיל. ג'רבי מתחרה בקטגוריה של עד 63 ק"ג. אתמול הפסיד הג'ודוקא שגיא מוקי בקרב מול המתחרה מגיאורגיה, סיים את התחרות במקום החמישי והותיר את המשלחת ללא מדליה. במהלך היום יתחרו גם שחר צוברי בשיט גברים ומעין דוידוביץ' בשיט נשים.

כתב אישום נגד הסטודנט מחברון בגין ניסיון פיגוע בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביקש "לנקום" על ביקורים באל-אקצא. אבו חסאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יחל בבית משפט המחוזי בירושלים דיון בעניינו של עלי אבו חסאן, בן 21, הלומד לתואר בהנדסה אזרחית באוניברסיטת חברון בגין ניסיון פיגוע ברכבת הקלה בירושלים בחודש שעבר. על פי החשד, אבו חסאן החליט על דעת עצמו לפוצץ קרון ברכבת הקלה, אולם נעצר לפני שהצליח לעלות אליו. מחקירת המשטרה והשב"כ עולה כי הוא בנה בעצמו מטעני חבלה ואף ביצע ניסויים כדי לוודא את תקינותם. עוד עולה כי הוא תכנן את הפיגוע כ"נקמה" על ביקורי תיירים ויהודים במסגד אל-אקצא. כתב האישום מייחס לו ניסיון רצח, ייצור אמצעי לחימה וקשירת קשר לביצוע פשע.

843 שנים למגדל פיזה

מגדל פיזה, איטליה. ShutterStock
בנייתו נמשכה 200 שנים. מגדל פיזה שבאיטליה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 843 שנים, בשנת 1173, החלה בנייתו של מגדל פיזה בעיר פיזה שבאיטליה. המגדל ידוע בשל הזווית הנטויה שלו, דבר שמושך המוני מטיילים לעיר. מגדל פיזה מופיע במקום החמישי ברשימת האתרים הפופולריים באיטליה והוא מוכר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. תחילה, לא תוכנן המבנה להיות נטוי. הוא נבנה כדי לשמש מגדל פעמונים לקתדרלה. בנייתו ארכה 200 שנים משום שכבר בהתחלה הוא נטה מעט, דבר שעיכב את השלמת הבנייה. השיפוע נגרם בשל הקרקע הלא יציבה במקום. מאז שנבנה, הוא שופץ כמה פעמים כדי למנוע את התמוטטותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully