וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטעיה ועוגמת נפש": אלמנת המרגל אלי כהן תובעת את מפעל הפיס

9.8.2016 / 16:53

נאדיה כהן הגישה תביעה בסך 150 אלף שקל נגד מפעל הפיס בטענה כי כספי המנויים מועברים לאירועים פרטיים ולא למטרות חינוכיות. לדבריה, היא ניסתה כבר כמה פעמים להפסיק את המנוי ושוכנעה להישאר

בית מפעל הפיס, תל אביב, יוני 2015. ראובן קסטרו
"לב ליבה של תרומת הפיס לקהילה מתמקד בחינוך"/ראובן קסטרו

נאדיה כהן, אלמנתו של המרגל הישראלי, אלי כהן, שפעל בשטח סוריה והוצא להורג ב-1965 לאחר שנתפס, הגישה ביום ראשון האחרון בעזרתו של עו"ד ד"ר שמואל סעדיה תביעה נגד מפעל הפיס על סך 150 אלף שקלים. תביעתה של כהן מגיעה בעקבות תחקיר שפורסם בערוץ 10, לפיו תרומות מינויי הפיס מועברים לאירועים פרטיים ולא למטרות חינוכיות ותרבותיות כפי שנטען באתר מפעל הפיס בהתייחסות לתרומות.

"לב לבה של תרומת הפיס לקהילה מתמקד בחינוך, ולא בכדי", נכתב באתר האינטרנט הרשמי של מפעל הפיס, "ללמוד בכיתה מוארת ונעימה, לשחק בגינת משחקים חדשה או במגרש ספורט מקורה, להשתמש בחדרי מחשב חדישים ולבלות במרכזי המדע והאמנות הצמודים לבתי הספר - כל אלה משפרים את איכות חייהם של מאות אלפי ילדים ובני נוער ומסייעים להם בבניית עתידם. זוהי דרכו של מפעל הפיס לתמוך בפריפריה וברשויות המקומיות. זו דרכו להבטיח עתיד טוב יותר לדור הבא. אין מדובר כאן בסיסמאות אלא בעשייה מתמשכת של עשרות שנים, שתוצאותיה ניכרות היטב בשטח".

טקס לזכרו של אלי כהן במלאת 50 שנת להוצאתו להורג, בית הנשיא, מאי 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"משלמת את מחיר הפרשה מדי יום ביומו". נדיה כהן בשנה שעברה בטקס בבית הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בפתח כתב התביעה מציינת כהן כי היא "אלמנתו של איש המוסד אלי כהן הי"ד, אשר מסר נפשו ונתלה בדמשק, כך שכל חייה והווייתה, מדי יום ביומו, היא משלמת את מחירה של פרשה זו". בהמשך נכתב כי בעבר שקלה כהן לבטל את מנוי הפיס בגלל העול הכלכלי הטמון בו, אך נציגי הפיס הניאו אותה מלעשות כן ודחקו בה להישאר מנויה. לדבריה, הנציגים שכנעו אותה להמשיך במנוי על סמך המחויבות החברתית והציבורית הגדולה של מפעל הפיס - מצג שלטענתה, הוא מוטעה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הציגו מצג כוזב כי הכספים ינותבו למטרות חברתיות ראויות

כהן שקלה לבטל את המנוי לא פעם. בעבר היא הביעה נכונות לעשות כן לאחר ששמעה על אודות שכר הבכירים במפעל הפיס, וסברה שכספה אינו מנותב למטרות חברתיות שאליהן היא שואפת. באותה הזדמנות היא ביקשה שוב לבטל המנוי, אך שוב שוכנעה על ידי פקידי הפיס להמשיך בו מתוך אותו מצג כוזב לכאורה כי כספיה ינותבו ומנותבים למטרות חברתיות ראויות.

בחודש שעבר התפרסם תחקיר שבו הוצגו ממצאים חמורים על אודות התנהלות בלתי תקינה של כספי תרומות פיס המנותבים למטרות בלתי ראויות, בזבוזי כספים, מסיבות יקרות ועוד. בעקבות הפרסומים והחשדות של כהן היא החליטה לתבוע את מפעל הפיס על סך 150 אלף שקלים, "הנתבע חב להשיב לתובעת את כספה – והשקעה בת 25 שנים, על בסיס מצג שווא העולה כדי טעות והטעיה ועגמת הנפש הרבה", נכתב בכתב התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully