וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו החליט לא למנות את ראש לשכתו למזכיר הממשלה

9.8.2016 / 9:30

לוואלה! NEWS נודע כי מינויו של דוד שרן לתפקיד, שעוכב זה יותר מחודשיים, ירד מסדר היום ושהוא שוקל את המשך דרכו. בתגובה, אישרה לשכת ראש הממשלה כי שרן לא ימונה, אך טענה כי מדובר בהחלטה שלו: "הוא בחר לקחת פסק זמן מהשירות הממשלתי"

צילום: מתוך כנס האיחוד ליהדות רפורמית, עריכה: יאיר דניאל

(סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן תוקף את מינוי רן ברץ: "הערות נוראיות", נובמבר האחרון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לא למנות את ראש הסגל וראש לשכתו דוד שרן לתפקיד מזכיר הממשלה - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. לשכת נתניהו הודיעה על מינויו של שרן לתפקיד מזכיר הממשלה במאי האחרון יחד עם ההודעה על מחליפו - יואב הורביץ. מינויו של הורביץ צפוי להיות מאושר השבוע בישיבת הממשלה, לאחר יותר מחודשיים של עיכוב, אך לוואלה! NEWS נודע כי מינויו של שרן ירד מסדר היום ושהוא שוקל כעת את המשך דרכו.

בלשכת ראש הממשלה אישרו כי שרן לא ימונה לתפקיד, אך בתגובה שמסרו לוואלה! NEWS טענו כי מדובר בהחלטה שלו. "ראש הסגל שרן הודיע לראש הממשלה נתניהו על כוונתו לקחת פסק זמן מהשירות הממשלתי ולבחון מספר הצעות לתפקידים בכירים מחוץ לממשלה. ראש הממשלה ביטא הערכה עמוקה לשרן, על ניהול לשכת ראש הממשלה כראש הסגל בשנה וחצי האחרונות, והודה לו על עבודה מקצועית מול משרדי הממשלה וגורמי הכלכלה במשק. ראש הממשלה אמר כי הוא בטוח ששרן יוסיף לתרום למדינת ישראל גם בשנים הבאות בתפקידים מגוונים. דוד שרן הודה לראש הממשלה על ההזדמנות לנהל את לשכת ראש הממשלה ולשרת את מדינת ישראל בתקופה מעניינת ומאתגרת זאת".

לקריאה נוספת:
היועץ לביטחון לאומי המיועד של נתניהו ויתר על התפקיד
לא קיבל מינוי: יועצו הפוליטי של ראש הממשלה יסיים את תפקידו
אחרי הסערה: נתניהו ממנה את רן ברץ לתפקיד שהממשלה לא תוכל להתנגד לו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוקל את המשך דרכו. דוד שרן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז עזב אביחי מנדלבליט את תפקיד מזכיר הממשלה בינואר השנה לטובת מינויו כיועץ המשפטי לממשלה, ממלא את מקומו אריה זהר. כעת, נפתח מחדש המסע אחר מועמד קבע לתפקיד. שרן, ששימש בעבר ראש המטה של השר יובל שטייניץ ומזכיר קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון), הצטרף ללשכת ראש הממשלה בסוף 2014, ומונה בהמשך לראש הלשכה כשבמקביל מילא גם את מקום ראש הסגל.

בסוף חודש מאי הודיעה לשכת ראש הממשלה על סבב מינויים, שבמסגרתו שרן ימונה למזכיר הממשלה ומי שיחליפו הוא הורביץ, מקורבו של נתניהו ומנכ"ל "אוויס" ישראל. עם זאת, בשבועות האחרונים המינוי התעכב ולטענת גורמים פוליטיים, ראש הממשלה החל לאותת כי הוא מוותר על כוונתו המקורית. יצוין כי מאז שמונה לתפקיד ראש הלשכה, שרן נמצא בחופשה ללא תשלום מתפקידו הקודם כמזכיר חברת קצא"א.

בנימין נתניהו ראש הממשלה – בדיון מיוחד במליאת הכנסת לרגל יום השנה לפטירתו של זאב ז'בוטינסקי. יצחק הררי, דוברות הכנסת.,
"ביטא הערכה עמוקה לשרן". נתניהו/יצחק הררי, דוברות הכנסת.

תפקיד מזכיר הממשלה אינו התפקיד היחיד שפנוי בכוורת הקרובה לראש הממשלה. נתניהו מחפש גם אחר אדם שימלא את תפקיד ראש המל"ל (המועצה לביטחון לאומי), לאחר שבחודש האחרון הודיעו שני בכירים במועצה כי הם מוותרים על התפקיד.

נתניהו התכוון למנות במקומו של יוסי כהן, שעזב לראשות המוסד, את אבריאל בר יוסף, אך המינוי התעכב בשל בדיקה של נציבות שירות המדינה בחשד לניגוד עניינים בתפקידו הקודם במל"ל. בחודש שעבר הודיע בר יוסף כי הוא החליט לוותר על התפקיד, ונתניהו הציע למי ששימש בחודשים האחרונים ממלא מקום ראש המל"ל, יעקב נגל, להפוך את המינוי למינוי של קבע. בשבוע שעבר הודיע נגל כי גם הוא מוותר על התפקיד מ"סיבות אישיות".

בשבוע שעבר הצהיר גם היועץ הפוליטי של נתניהו, קובי צורף, כי הוא עוזב את תפקידו ופונה לשוק הפרטי. במקביל, בשבועות האחרונים החל רן ברץ לשמש יועץ בכיר ומנהל צוות התקשורת והדוברות של נתניהו. ברץ היה מיועד להתמנות לתפקיד ראש מערך ההסברה, אך מינויו, שעורר סערה בעקבות התבטאויות עבר חריפות נגד הנשיא ראובן ריבלין ונשיא ארצות הברית ברק אובמה, נתקל בהתנגדות בנציבות שירות המדינה והוא מונה במקום זאת לתפקיד מנהל יחידת הדוברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully