וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן על הוצאת מדען הגרעין להורג: "העביר מידע חיוני לארה"ב"

דובר מטעם מערכת המשפט ברפובליקה האסלאמית אישר כי שאהרם אמירי, שערק ושב למדינה לפני שש שנים, הוצא להורג. אתמול סיפרה אמו כי גופתו ועליה סימני חניקה הושבה לבית המשפחה

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

איראן אישרה היום (ראשון) כי מדען הגרעין שאהרם אמירי, שערק לארצות הברית, הוצא להורג. אתמול סיפרה אמו כי גופתו הושבה לבית המשפחה עם סימני חנק סביב צווארו, עדות לכך שנתלה בבית הכלא.

איראן הוציאה להורג את מדען הגרעין שערק לארה"ב ושב למדינה

"הוא יצר קשר עם האויב מספר 1 שלנו והעביר להם מידע חיוני", צוטט דובר מערכת המשפט, גולאמחוסיין מחסני אז'האי, על ידי התקשורת האיראנית. "התעלנו על אמריקה, שלא הייתה יכולה לדמיין ששירותי המודיעין ידעו מה הוא עושה וכיצד הוא נלקח לערב הסעודית".

אמירי הוחזק במעצר במתקן סודי לאחר ששב לארצו ביולי 2010, שנה לאחר שנעלם בערב הסעודית. הוא עלה לרגל לעיר מדינה והופיע במפתיע כעבור שנה בסרטון ובו טען כי הוא עבר עינויים על ידי סוכנות הביון המרכזית (CIA). בוושינגטון טענו כי הם שילמו לו חמישה מיליון דולר ובתמורה הוא העביר מידע חיוני על תכנית הגרעין של טהראן.

ב-11 ביולי באותה שנה הוא הגיח בשגרירות פקיסטן בוושינגטון המטפלת באינטרסים של איראן וחזר לטהראן כעבור יומיים, בלי שלקח את הסכום שהוצע לו - לטענתו. הוא סיפר בתחילה כי התחמק מהמעצר האמריקני, אולם ברפובליקה האסלאמית סברו אחרת. הוא נעצר במאי 2011 ונשפט למאסר בגין בגידה ובשבוע שעבר הוא הוצא להורג במפתיע.

שאהרם אמירי, מדען הגרעיני האיראני שערק לארצות הברית, עם שובו לטהראן, יולי 2010. AP
אמירי,עם שובו לטהראן, יולי 2010/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully