וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי על הודעת משרד הביטחון נגד אובמה: "אופיינה ברגשנות יתר"

7.8.2016 / 13:18

השר צחי הנגבי אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי היה צורך בתגובה להודעת אובמה על הסכם הגרעין, אך סירב "להיות פרשן של משרד הביטחון". הוא הוסיף כי אין לו "שמץ של מושג" אם נתניהו ידע על הכוונה לפרסם את ההודעה התקיפה

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

השר צחי הנגבי, לשעבר יו"ר ועדת חוץ וביטחון, התייחס היום (ראשון) להודעה התקיפה והחריגה שהפיץ ביום שישי משרד הביטחון נגד הממשל האמריקני. זאת, בתגובה לדברי נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שטען כי "הצבא והמודיעין של ישראל מכירים בכך שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני" עקב יישום הסכם הגרעין. "היה צורך בתגובה כי הנשיא אובמה אמר דברים שלא היה בהם דיוק רב, והיה צורך להבהיר את עמדת מדינת ישראל בנוגע להסכם", אמר הנגבי.

עם זאת, הבהיר הנגבי בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הוא "מסרב להיות פרשן של הודעות משרד הביטחון", וציין כי "לשם כך יש שר". "אם אתה שואל אותי לא היה צריך לעבור לסדר היום על הודעת אובמה", הוסיף, אך אמר כי "התגובה של משרד הביטחון אופיינה ברגשנות יתר ולכן ראש הממשלה הוציא הודעה מתונה יותר".

עוד בנושא:
אובמה: "צה"ל מודה שהסכם הגרעין עובד ושינה את כללי המשחק"
משרד הביטחון לאובמה: הסכם הגרעין – כמו ההסכמים עם הנאצים
לשכת ראש הממשלה: נתניהו הופתע מהודעת ליברמן על הסכם הגרעין

צחי הנגבי, מרכז הקונגרסים, תל אביב. 29 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
צחי הנגבי במרכז הקונגרסים בתל אביב, דצמבר 2015/ראובן קסטרו

בכך הזכיר את הודעת ההרגעה מטעם לשכת ראש הממשלה שפורסמה לאחר הודעתו של ליברמן. בהודעה זו נכתב כי ישראל מצפה להמשיך לעבוד עם ארצות הברית בנושא האיראני, ולוודא יחדיו שאיראן אינה מפרה את ההסכם.

לאחר ההודעה הזו פנתה לשכת ראש הממשלה לשגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו, וטענה כי הודעתו של ליברמן נגד הממשל האמריקני נמסרה ללא ידיעתו של נתניהו. ואולם, הנגבי טען כי אינו יודע אם ראש הממשלה ידע על כוונתו של ליברמן לפרסם את ההודעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בבית הלבן עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו פרסם הודעת הרגעה. נתניהו ואובמה בבית הלבן, נובמבר 2011/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"אין לי שמץ של מושג מה ידע ראש הממשלה ומה לא. אני חי בדיוק כמוך מצפייה בתקשורת. ראש הממשלה לא נועץ בשרים, גם לא בשרים בכירים, כשהוא מוציא הודעה. כשראה שהופצה הודעה בסגנון נוקב יתר על המידה הוא כנראה מצא לנכון להוציא הודעה יותר מפייסת", אמר הנגבי.

הנגבי הדגיש כי "העובדה שההסכם עם איראן מהווה תפנית אסטרטגית, היא עובדה שאין לאיש מחלוקת איתה". עם זאת, ציין כי "מרבית מערכת הביטחון וגם הרמטכ"ל מבינים שזו עשויה להיות תפנית אסטרטגית לרעה, שתעמיד את איראן במצב של פסיעה מנשק גרעיני בעוד עשור". לכן, הסביר, "ראש הממשלה נלחם בו ולכן ראש הממשלה הקפיד גם בהודעתו המפויסת לומר שעמדת ישראל לא השתנתה ואנו מתוסכלים מההסכם שהושג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully