וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסד אישר לחיזבאללה לחטוף חיילים - גם במחיר מלחמה עם ישראל"

20.11.2000 / 15:27

הניו-יורק טיימס חושף היום מידע לפיו איראן יעצה לחיזבאללה לבקש את הסכמת סוריה למבצע החטיפה; בשאר נתן הסכמתו האישית והבטיח לתת גיבוי מלא, גם כנגד תגובה ישראלית; הארגון פועל בתיאום הדוק עם נשיא סוריה, אשר להוט להצטייר בעולם הערבי כאויב מושבע של ישראל

מאת שי שריג

נשיא סוריה, בשאר אסד, ידע מראש על כוונת החיזבאללה לחטוף את שלושת חיילי צה"ל, ונתן למנהיג הארגון, חסן נסראללה, "אור ירוק" לביצוע הפעולה, תוך הבטחת גיבוי מוחלט וסיוע סורי, גם במקרה של פעולת תגמול קשה מצד ישראל. כך חושף היום ה"ניו-יורק טיימס" במאמר מאת פרשנו הבכיר, וויליאם ספייר, המסתמך על מידע מודיעיני.

"כשמנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה, הציג את תוכניתו לחטוף שלושה חיילים ישראליים לפני שישה שבועות", כותב ספייר, "איראן הזהירה אותו, כי עליו לקבל אישור לפעולה מנשיא סוריה, בשאר אסד, שהרי ישראל הייתה מוכנה לבצע פעולת תגמול ולתקוף יעדים של החיזבאללה הנמצאים בשטחים הנתונים לשליטת כוחות סוריים".

העיתון מתייחס למידע מודיעיני מפי "גורמי מודיעין אמינים בדרך כלל", לפיו נשיא סוריה, חסר הניסיון, אשר להוט להתבסס בעולם הערבי כאויב מיליטנטי של ישראל, נתן את הסכמתו האישית למבצע החטיפה, על אף הסיכון שחטיפת חיילי צה"ל עלולה להוביל לעימות צבאי בלבנון בין סוריה לישראל.

ב-8 באוקטובר התקשר מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, אל בשאר אסד ועדכן אותו על הצלחת מבצע החטיפה. בשאר, מוסיף ה"ניו-יורק טיימס", ברך את נסראללה על "הביצוע המושלם" של הפעולה. בשאר הבטיח לספק לחיזבאללה גיבוי מוחלט מול תגובות האו"ם, ואף נגד תגובה ישראלית קשה. עוד מגלה העיתון, כי מאז הסיגה ישראל את כוחותיה מלבנון, ארגון החיזבאללה דואג לפעול בתיאום הדוק עם נשיא סוריה בכל הקשור לאופי פעילותו נגד ישראל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully