וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

74 שנים למות יאנוש קורצא'ק: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

המחנך הפולני נרצח על ידי הנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה יחד עם חניכיו היהודים. צוות משרד הבריאות יגיע לביקורת במפעלי חברת "יוניליוור" נוכח החשש מזיהום בדגני הבוקר ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

ביקור צוות משרד הבריאות במפעל "יוניליוור"

סניף רמי לוי בחדרה, לאחר ההודעה של תלמה לפיה התגלתה סלמונלה בכמה ממוצריה. שלומי גבאי
עשרות אריזות עלולות להכיל חיידקי סלמונלה. דגני בוקר של תלמה/שלומי גבאי

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע צוות של משרד הבריאות לביקור במפעלי חברת "יוניליוור" שבערד על רקע החשש מזיהום במוצרים של החברה שהגיעו לרשתות השיווק. נוכח המשבר, שבמסגרתו הודיעה החברה כי עשרות אריזות של דגני בוקר של "תלמה" עלולות להכיל חיידקי סלמונלה ועל כן אין לאכול מהן, במשרד הבריאות הקימו צוות מקצועי שמטרתו לבחון את התנהלות החברה והמפעל. בהמשך השבוע הנושא צפוי להגיע לכנסת, כאשר בוועדה לביקורת המדינה ידונו בהתנהלות משרד הבריאות.

טקס מצטייני שירות לאומי-אזרחי לתשע"ו

גרעין עוצמה. באדיבות המצולמים
המצטיינים יקבלו תעודות הוקרה. פעילות של "גרעין עוצמה" בשירות הלאומי/באדיבות המצולמים

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי לשנת תשע"ו. הטקס מתקיים במסגרת שבוע ההצעדה השנתי למתנדבים לקראת סיום שנת ההתנדבות. בטקס, שיערך בבית הנשיא שבירושלים, יישאו דברים הנשיא ראובן ריבלין, שר החקלאות אורי אריאל ומנכ"ל השירות הלאומי, שר שלום ג'רבי. במסגרת המפגש יוענקו למצטיינים תעודות הוקרה על פועלם בשירות הלאומי בתחומים שונים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

74 שנים למותו של יאנוש קורצ'אק

יאנוש קורצ'אק יד ושם. זיו ריינשטיין,
סירב להצעה להינצל לבד. אנדרטת יאנוש קורצ'אק וחניכיו ב"יד ושם"/זיו ריינשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 74 שנים, בשנת 1942, נרצח המחנך הפולני יחד עם חניכיו במחנה ההשמדה טרבלינקה בזמן מלחמת העולם השנייה. קורצ'אק הקים וניהל בית יתומים בוורשה שבפולין המיועד לילדים יהודים, שם יישם שיטות חינוך ייחודיות לו. בשנת 1940 הועתק בית היתומים של קורצ'אק לשטחי גטו וורשה. באוגוסט 1942 ביקשו הנאצים להשמיד את גטו ורשה, והחלו בגירוש בית היתומים. קורצ'אק סירב לנטוש את ילדיו ולהינצל, חרף העובדה שהוצע לו, ויצא יחד איתם בראש מורם אל מחנה ההשמדה.

יום הולדת 62 לג'ונתן פולארד

ג'ונתן פולארד בניו יורק לאחר שחרורו מכלא באטנר בצפון קרוליינה. נובמבר 2015. רויטרס
נידון למאסר עולם באשמת ריגול. פולארד עם יציאתו מהכלא/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג ג'ונתן פולארד יום הולדת 62. מדובר ביום הולדת ראשון שלו בתור אדם חופשי זה 30 שנה. פולארד נשפט בארצות הברית באשמת ריגול לטובת ישראל ונידון למאסר עולם בשנת 1987. ביולי 2015 אישרה ועדת השחרורים את ה-20 בנובמבר של אותה שנה כיום שחרורו, בתנאים מגבילים לחמש שנים.

יום החברות הבינלאומי

אילוסטרציה. ShutterStock
כל דרך להראות אהבה לחברים היא לגיטימית/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגים ברחבי העולם את יום החברות הבינלאומי. מדובר ביום המוקדש לחברים, שהם המשפחה שכל אדם בוחר לעצמו. במסגרת היום שולחים כרטיסי ברכה, פרחים ומתנות – כל דרך כדי להראות אהבה. בעולם ישנה מחלוקת בנוגע לתאריך שבו חל יום החברות הבינלאומי. בעוד שמדינות רבות מציינות את החג ביום ראשון הראשון של אוגוסט, האו"ם דווקא הכריז ב-2011 על ה-30 ביולי כיום החברות הבינלאומי. לכן, אפשר לומר כי ישנם שני מועדים בינלאומיים שבהם אפשר לחלוק אהבה עם החברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully