וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "נשים נאנסו ואזרחים הוצאו להורג בקרבות בדרום סודאן"

נציב זכויות האדם של הארגון מסר כי בסבב האלימות בין כוחות הנשיא לנאמני יריבו נהרגו עשרות בני אדם. כמו כן, תועדו יותר מ-200 מקרים של תקיפות מיניות, בהן מקרי אונס ואונס קבוצתי על ידי חיילים במדים ואנשים בעלי לבוש אזרחי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כוחות הביטחון בדרום סודאן הוציאו להורג אזרחים ואנסו נשים וילדות במהלך הקרבות שפרצו בחודש שעברה בבירה ג'ובה בין שני השבטים המרכזיים במדינה – הנואר והדינקה – כך הודיע היום (חמישי) נציב זכויות האדם של האו"ם, זייד ראאד אל-חוסיין. הוא ציין כי ישנן עדויות לכך שהצבא הוציא להורג גברים משבט הנואר.

עד כה האו"ם מצא עדויות למותם של 73 בני אדם באירועים, אך זייד הדגיש כי נראה כי מניין ההרוגים גבוה הרבה יותר. "בעוד כמה אזרחים נהרגו במהלך חילופי אש בין הכוחות הלוחמים, אחרים, כך על פי דיווחים שונים, הוצאו להורג על ידי הצבא, שנראה שפגע במכוון באנשי שבט הנואר", אמר זייד בהצהרה.

עיתונאים מסתתרים בארמון הנשיאות בג'ובה, בירת דרום סודאן, מהלך חילופי אש באזור, 8 ביולי 2016. רויטרס
עיתונאים מסתתררים בארמון בג'ובה במהלך הקרבות בחודש שעבר/רויטרס

זייד הביא כדוגמא מקרה שאירע ב-11 ביולי, שבו חיילי הצבא עצרו לכאורה שמונה בני שבט הנואר במהלך פשיטות שערכו בבירה, ולקחו אותם לשני בתי מלון, שם ירו בארבעה מהם. באותו היום, כך לפי זייד, כמה חיילים מהצבא פשטו על מלון אחר, שם ירו בעיתונאי בן שבט הנואר.

כמו כן, תועדו 217 מקרים של תקיפות מיניות, בהן מקרי אונס ואונס קבוצתי על ידי חיילים במדים ואנשים בעלי לבוש אזרחי. "על פי המידע שברשותנו, אלה שהושפעו באופן החמור ביותר היו נשים וילדות משבט הנואר", הדגיש. הוא קרא לממשלתו של הנשיא סלבה קיר להביא לדין את המעורבים, וקרא לחברות מועצת הביטחון של האו"ם לנקוט "פעולות מידיות" לעצירת האלימות בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully