וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת אבטחה כבדה וחשש מנגיף הזיקה: האולימפיאדה בריו יוצאת לדרך

5.8.2016 / 8:17

עשרות אלפי אנשי ביטחון נפרסו בריו דה ז'נרו לנוכח האלימות בעיר והאפשרות למתקפות טרור בזמן המשחקים האולימפיים. בנוסף, קיים החשש שחצי מיליון התיירים ו-10,000 הספורטאים יידבקו בנגיף

צילום מסך

(בווידאו: מתוך המשדר החגיגי של אולפן וואלה! NEWS לקראת האולימפיאדה)

האולימפיאדה ה-31 תיפתח הלילה (שישי) בריו דה ז'נרו תחת אבטחה כבדה ושורת משברים הפוקדים את המדינה הדרום-אמריקנית. הרשויות בברזיל פרסו 85 אלף אנשי ביטחון בעיר לנוכח האלימות המשתוללת בשכונות העוני של העיר והחשש מפני מתקפות טרור. הכוחות כוללים שוטרים, חיילים ומאבטחים ולצדם הוצבו 3,000 כלי רכב שיסיירו באזור שכונת ברה דה טיז'וקה, שם נמצא הכפר האולימפי ורוב המתקנים שימשו את הספורטאים שהגיעו למדינה מכל רחבי העולם.

הגדלת האבטחה הובילה להוצאות נוספות, שגם כך מכבידות על הממשלה המנסה להוציא את המדינה מהמיתון הכבד שאליו היא נקלעה. "עלויות האבטחה גדלות מהר יותר מאשר ההכנסות מהטלוויזיה ומהכרטיסים", אמר פרופ' דייוויד קאן מאוניברסיטת ניו יורק שהיה בעבר גם ג'נרל מנג'ר בליגת ה-NBA. "מעולם לא היו הימים שקדמו לאולימפיאדה עצובים כמו אלו".

ריו 2016 - כתבות נוספות:
רגב: "המדינה מצפה להישגים, אני בטוחה שכולם יעשו את המקסימום"
מחוברים: שליחנו בילה במחיצת כוכבי המשלחת שלנו לריו

כוחות ביטחון מאבטחים לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים, ריו זה ז'נרו, ברזיל. אוגוסט 2016. AP
כוחות ביטחון מאבטחים לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים, ריו זה ז'נרו, ברזיל. אוגוסט 2016/AP

בשבועות שקדמו לתחילת המשחקים האולימפיים נעצרו יותר מעשרה אנשים בחשד שתכננו פיגועים במדינה. ארגון "המדינה האסלאמית" קרא לתומכיו לעשות כל שביכולתם כדי להוציא לפועל מתקפות על אדמת ברזיל, בין היתר באמצעות פיגועי דריסה ודקירה כפי שעשו נאמניו באירופה בחודשים האחרונים.

אלימות ברחובות: מקרי שוד ותקריות ירי

לא רק ארגוני טרור מדאיגים את הממשל הזמני בברזיליה בראשות הנשיא מישל טמר, שהחליף את הנשיאה המושעית דילמה רוסף. האלימות בשכונות העוני של ריו, הפבלות, התגברה בשבועות האחרונים. הבוקר דווח כי אזרח, שלפי דיווחים שונים הוגדר דיפלומט, ירה למוות באזרח ברזיל שניסה לשדוד אותו בריו דה ז'נרו. התקרית אירעה בצהרי היום ב"אבנידה דאס אמריקס", השדרה המרכזית שחוצצת בין הפארק האולימפי לבין מרכז העיר, שעות לאחר שהלפיד האולימפי עבר בה במסעו לאצטדיון האולימפי. עם זאת, הקונסוליה הרוסית בעיר הכחישה כי אדם המשתייך אליה היה מעורב בירי.

אתמול נחטפו שלושה תיירים שבדים שהגיעו לעיר. הם עצרו את המונית שבה נסעו כדי להצטלם בשכונה שנחשבת למסוכנת כשכמה חמושים הורו להם לצאת מכלי הרכב. הנהג נמלט במהירות וסיפר למשטרה על התקרית.

כוחות ביטחון מאבטחים לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים, ריו זה ז'נרו, ברזיל. אוגוסט 2016. AP
מאבטחים את מסלול הרכיבה/AP

למרבה המזל, השלושה שוחררו ללא פגע בזמן שהמשטרה כבר שלחה כוחות לאזור. הם סיפרו כי דבר לא נשדד מהם לאחר שהחמושים הבינו כי הם תיירים זרים. הפעם האירוע נגמר בשלום, אך הוא המחיש את הסכנות הטמונות למאות אלפי המבקרים שיגיעו לעיר בחודש הקרוב.

הספורטאים והתיירים יפיצו את נגיף הזיקה לרחבי עולם?

גם נגיף הזיקה מטריד את מנוחתם של הרשויות. שמו של הווירוס, שמועבר על ידי יתושים, נקשר בגורם למומים בקרב תינוקות והממשלה לא הצליחה לעצור את התפשטותו. כמה מומחי בריאות קראו בחודש מאי האחרון לדחות את המשחקים האולימפיים בעיר או להעבירם למקום אחר, בעוד ארגון הבריאות העולמי הדגיש כי ניתן לקיימם כרגיל.

הסיכוי שהאירוע יגרום להפצת הנגיף ברחבי העולם קטן וייתכן שהוא יתפשט רק לכמה מדינות שכנות. עם זאת, ארגוני בריאות ברחבי העולם והוועד האולימפי אמרו כי בעיר בת יותר משישה מיליון תושבים, כל אחד מחצי מיליון התיריים שאמורים להגיע לעיר ועשרת אלפים הספורטאים עלולים להעביר את הזיקה למדינותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully