וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני פמיניסט": אובמה חוגג 55 - והתמיכה הציבורית בו בשיאה

נשיא ארה"ב ציין את יום הולדתו במאמר במגזין "גלמור" ובו קרא לגברים להצטרף אליו ולקדם את השוויון בין המינים: "זה חשוב לבנותיי, שמצפות מכל הגברים להיות פמיניסטים". אחוזי התמיכה בו בשיא של שלוש שנים

אתר רשמי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ציין אתמול (חמישי) את יום הולדתו ה-55 ולכבוד המאורע הוא כתב טור מיוחד למגזין "גלמור" שבו הכריז כי הוא פמיניסט וקרא לכל הגברים להצטרף אליו. כשהוא מצטט את שתי בנותיו מאליה וסשה, אובמה הסביר כי היה חשוב עבורן לראות את אביהן כמי שתומך בהן ברקע האתגרים שהן חוות בתור נשים.

"כן, זה חשוב להן שאביהן הוא פמיניסט כי עתה זה מה שהן מצפות מכל הגברים", הוא כתב במאמר שאורכו יותר מ-1,500 מילה. הוא טען כי עדיין ישנם "סטריואטיפים מגדריים" רבים, נושא שלו העניק תשומת לב גדולה יותר מאז הפך לאבא. הוא התלונן על כך גם שרעייתו מישל צוירה כדמות זועפת מאחר שפעלה בשונה מרעיות קודמות של נשיאים אמריקניים. לדבריו, הוא הבין כי אשתו קיבלה על עצמה את רוב האחריות על גידול בנותן. "הנטל נפל בצורה לא הוגנת על מישל", כתב.

עוד על הבחירות בארה"ב
"הרפובליקנים בפאניקה": כדור השלג שמאיים לרסק את הקמפיין של טראמפ
ממשיך להסתבך: "טראמפ שאל את יועצו - מדוע שלא נשתמש בנשק הגרעיני?"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ורעייתו מישל ממתינים לראש ממשלת איסלנד ורעייתו לפני ארוחת ערב בבית הלבן, 13 במאי 2016. רויטרס
מודה שנטל גידול הילדות נפל על רעייתו. ברק ומישל אובמה/רויטרס

אובמה נגע גם במועמדת הדמוקרטית להחליפו הילרי קלינטון וציין כי זהו רגע "היסטורי" לנשים. "לא משנה מהן העדות הפוליטיות שלך, זהו רגע היסטורי עבור אמריקה", כתב. "זאת רק דוגמה נוספת למרחק שעברו הנשים במסען לעבר שוויון".

עם סיום כהונתו השנייה ושמונה שנים בבית הלבן, אובמה גם זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים במיוחד. לפי סקר של רשת CNN, 54% הביעו בו תמיכה לאחר הוועידה הדמוקרטית שהתקיימה בשבוע שעבר שגרמה גם לעלייה בתמיכה בקלינטון. אלו אחוזי התמיכה הגבוהים ביותר שקיבל מאז תחילת כהונתו השנייה בינואר 2013. בהשוואה לנשיאים קודמים שכיהנו שתי קדנציות, הוא בשוויון עם רונלד רייגן ב-1988 ומתקרב ל-57% התמיכה של ביל קלינטון ב-2000.

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully