וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים: חיסלנו את מנהיג דאעש בחצי האי סיני

בהצהרה של הצבא נמסר כי מנהיג הארגון בחצי האי אבו דעא אל-אנסרי חוסל מהאוויר באזור אל-עריש לצד 45 לוחמים "בזכות מודיעין מדויק". בארגון טרם התייחסו לכך ולצבא מצרים יש נטיה להפריז בדיווחיו

עריכה: טל רזניק

(דאעש בסרטון חדש מאיים על ישראל)

צבא מצרים הצהיר אמש (חמישי) כי הוא חיסל את מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני אבו דעא אל-אנסרי. לפי ההודעה שפורסמה בעמוד הרשמי של הצבא בפייסבוק, נכתב כי נהרג במתקפה אווירית באזור העיירה אל-עריש שבצפון חצי האי לצד 45 לוחמים נוספים בשורות הארגון.

לפי ההודעה, בהפצצות של חיל האוויר של מצרים הושמדו גם כלי נשק ומצבורי תחמושת ששימשו את הארגון. שלוחת דאעש בחצי האי טרם התייחסה לטענות של הצבא, שלעתים מפריז בדיווחיו על מספר החמושים שאותם הוא מחסל במסגרת מאבקו בארגוני הטרור בסיני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש בסיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר דווח באתר בולמברג כי בכיר ישראלי לשעבר אישר כי צה"ל תקף בשנים האחרונות פעמים רבות יעדים של הארגון, באישורה של קהיר. שלוחת הארגון בסיני פרסמה בשנים האחרונות כמה סרטונים ובהם איימה לבצע פיגועים בישראל. בקיץ שעבר קיבל הארגון אחריות על שיגור כמה רקטות מחצי האי לעבר שטח ישראל, שהתפוצצו בעוטף עזה ולא גרמו לנפגעים.

לאחרונה גילו במצרים שקבוצה של פעילי דאעש, שנפצעה בפעילות נגד הצבא באל-עריש לפני כמה ימים, הועברו לטיפול בבתי חולים ברצועת עזה. הפעילים, שעסקו בהנחת מטעני חבלה בחוף הצפוני של העיר, הוברחו לתוך הרצועה ככל הנראה באמצעות מנהרות המפוקחות על ידי הזרוע הצבאית של חמאס. אלה מאפשרות לשני הצדדים לשמר את שיתוף הפעולה ביניהם.

ההתפתחות המדאיגה ביותר מבחינת מצרים החלה כבר לפני כמה חודשים כאשר פעילים מוכרים בזרוע הצבאית של חמאס יצאו מעזה לחצי האי כדי לסייע לדאעש בבניית תשתית צבאית. כמה מהם אף עברו את הגבול עם בני משפחותיהם. פעילי חמאס אף היו מעורבים לאחרונה בהכשרת פעילי דאעש בהנחת מטענים ובירי טילים נגד טנקים.

(עדכון ראשון: 20:30)

יעד דאעש חצי האי סיני לפני שהופצץ בידי צבאי מצרים ואחרי. פייסבוק, צילום מסך
צילום לוויין של האזור שהותקף ובו חוסל לטענת הצבא מנהיג דאעש/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully