וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ארמונו של סדאם חוסיין מופצץ מהאוויר וקורס

משרד ההגנה הבריטי פרסם את הסרטון ובו נראה המתחם בעיר מוסול שבעיראק, שהוסב למפקדה של דאעש, מופצץ מהאוויר באמצעות טילים מונחים רבי עוצמה. "נראה שמטרות המתקפה הושגו"

צילום: AP, עריכה: טל רזניק

משרד ההגנה הבריטי פרסם היום (רביעי) סרטון ובו נראים מטוסי הצבא מפציצים את אחד הארמונות ששימשו את שליט עיראק לשעבר סדאם חוסיין, שהוסב למפקדה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיר מוסול שבצפון עיראק. בסרטון נראה המתחם מופצץ כמה פעמים כחלק מהמתקפה, שנערכה לפני יומיים ובה השתתפו מדינות נוספות השותפות בקואליציה הבינלאומית למאבק בדאעש, ואת הבניינים שבו קורסים ועולים באש.

משרד ההגנה הבריטי הודיע כי מידע מודיעיני, שנסמך על מעקבים רבים באזור, הצביע על כך שדאעש משתמש בארמון, הנמצא על גדות נהר החידקל, ובאדמות המקיפות אותו, כמפקדה וכמרכז אימונים עבור זרים שגויסו לשורות הארגון. עוד נמסר כי המבנה המרכזי כלל מגורים וחדרי פגישות, וכן כמה מבנים נוספים שבהם נעשה שימוש לאימונים, לפיקוד, ולביטחון פנים.

עוד כתבות מהעולם:
מבצע מיוחד בלב הג'ונגל: קולומביה השמידה עשרות מעבדות קוקאין
ארה"ב: לראשונה הואשם שוטר אמריקני בסיוע לדאעש
ממשיך להסתבך: "טראמפ שאל את יועצו - מדוע שלא נשתמש בנשק הגרעיני?"

תיעוד: מטוסי קרב של בריטניה משמידים קן מחבלים שהיה בעבר ארמונו של סדאם חוסיין. AP
"המתקפה מראה כי אנו לא מהססים לפעול". ארמונו של סדאם חוסיין לפני שהותקף/AP

"מתקפה אווירית גדולה, שבה השתתפו מטוסים מכמה מדינות, ערכה את המתקפה המתואמת על המתחם", מסר המשרד. "מהצד הבריטי השתתפו שני מטוסים מסוג טורנדו החמושים בטילים המונחים הגדולים ביותר של הצבא, המכילים 910 קילוגרמים של חומר נפץ. בחינות ראשוניות מעלות כי מטרות המתקפה הושגו".

מוסול, העיר השנייה בגודלה בעיראק, נמצאת תחת כיבוש דאעש מאז יוני 2014. כוחות צבא עיראק עורכים בשבועות האחרונים מבצע הכנה לקראת כיבוש מחדש של העיר, שצפוי רק בעוד כמה חודשים. "דאעש מאבד שטחים ופעילים כבר חודשים, ותקיפות מעין אלה מראות כי אנו ומדינות הקואליציה לא מהססים לפעול", אמר שר ההגנה הבריטי מייקל פלון לאחר המתקפה. "לוחמי דאעש – זרים ומקומיים כאחד, יכולים לראות כי הם משמשים כמטרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully