וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסולים בעולם התחתון: מוטי חסין הוא ראש ארגון הפשע שנעצר בחשד לרצח

חסין זוכה מאשמת רצח זה ב-2014, אולם הערעור בעניינו טרם נידון בעליון. עם גיוס עדי מדינה חדשים החליטה הפרקליטות בצעד חריג לעצרו שוב, בטענה כי יש בעדויות התפתחות חדשה שעשויה להשפיע על תוצאות הערעור. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

מוטי חסין הוא ראש ארגון הפשיעה שנעצר בחשד למעורבות בפרשה 1131, שבמסגרתה נחקרת שורת חיסולים בעולם התחתון – כך הותר היום (רביעי) לפרסום עם הארכת מעצרו ב-14 ימים. מלבד חסין, אתמול נעצרו שמונה בני אדם נוספים במסגרת הפרשה, שאת חקירתה מנהלת יחידה ארצית של משטרת ישראל ופרקליטות מחוז תל אביב וכן פרקליטות מחוז מרכז. לחלק מהעצורים מיוחס חשד למעורבות ברצח יצחק גפן.

במסגרת פרשה 1131, שעבורה גויס עד מדינה, נחקרים מקרי הרצח של ג'ורדן אזולאי ב-2011, של שרון מזרחי ב-2012 ושל יצחק גפן באותה השנה. חסין נעצר בעבר בחשד לרצח גפן, הועמד לדין וזוכה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. במשטרה משוכנעים – אז והיום – כי חסין ומקורביו טמנו מארב לגפן בשיטת "כיפה אדומה" ורצחו אותו. בחקירה, שנוהלה בזמנו בימ"ר תל אביב בפיקודו של נצ"מ גדי אשד, חשדו כי חסין רצח גם את אבי דוד, במסעדה בבת ים ב-2011.

ההחלטה לעצור שוב את חסין בחשד לרצח גפן נחשבת להחלטה אמיצה במיוחד שקיבלה פרקליטות מחוז תל אביב. החוק בישראל לא מאפשר למשטרה לעצור אדם שזוכה מביצוע עבירה בגין אותה עבירה שכבר נשפט עליה בעבר, אלא אם כן ההליך המשפטי אינו חלוט. בספטמבר 2014 זוכה חסין בבית המשפט המחוזי וחודש לאחר מכן הגישה הפרקליטות ערעור על כך, אולם הוא טרם נשמע.

מוטי חסין – ראש ארגון פשע. מגד גוזני
"לא דובים ולא יער". חסין בבית המשפט, היום/מגד גוזני

פרקליטות מחוז תל אביב החליטה להמשיך את הליך החקירה נגד חסין בפרשת הרצח. גיוס עדי מדינה חדשים היה להתפתחות משמעותית מבחינת פרקליטות המחוז שיש בה כדי להשפיע על תוצאות הערעור. בפרקליטות הגדירו את ההתפתחות ראייה שלא הובאה בפני בית המשפט המחוזי בטרם החליט לזכות את חסין, ושיש להגישה לבית המשפט העליון.

"אין ספק שהפרקליטות הייתה משוכנעת ביותר מ-100% שההתפתחות החדשה ועדויות עדי המדינה עשויות לבסס את התיק נגד חסין, שההחלטה לעצור אותו שוב הוא צעד אדיר. בהיסטוריה המשפטית של מדינת ישראל היו מקרים בודדים מאוד שנאשם נעצר לחקירה באותה אשמה שיוחסה לו ושממנה זוכה בבית משפט", אמר גורם משפטי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עורך הדין של חסין: "ההר יוליד עכבר"

עורך דינו של מוטי חסין, עו"ד רצון דרחי, התייחס לחשדות נגד מרשו ומסר: "יש כאן מחזור של האשמות קודמות ואני אומר את זה גם הפעם - ההר יוליד עכבר". כשנשאל איך קורה מצב ששני עדי מדינה סותרים אחד את השני ענה עו"ד דרחי: "אני חושב שמערכת המשפט הישראלית התחילה להתפקח ולהבין שעדי מדינה הם אחת הראיות הכי מסוכנות והכי בעייתיות, לכן הייתי מציע ליחידה החוקרת שגם בתיק הזה לנהוג במשנה זהירות ולבדוק בציציות האם היא יכולה לסמוך על עד המדינה ככל שישנו כזה, אני אומר להם, התשובה היא שלילית באופן מוחלט", לשאלה אם מוטי חסין הוא ראש ארגון פשיעה כפי שהמשטרה מגדירה אותו, הוסיף עו"ד דרחי: "לא דובים ולא יער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully