וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המליאה אישרה: הורים לא יחויבו לשלם ביטוח נוסף לחוגי הספורט של ילדיהם

3.8.2016 / 1:40

החוק שהוגש בידי ח"כ יואל רזבוזוב אושר פה אחד במליאת הכנסת, ולפיו הורים לא יצטרכו לרכוש פוליסת תאונות אישיות עבור ילדיהם המתאמנים בחוגי ספורט. ההצעה תוזיל את עלויות החוגים בעד 200 שקלים לילד בשנה

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
המחירים יוזלו בעד 200 שקלים לשנה לכל תלמיד/ראובן קסטרו

מליאת הכנסת אישרה אתמול (שלישי) פה אחד הצעת חוק שתפחית משמעותית את הוצאות ההורים עבור חוגי ילדים ומבטלת את החובה לשלם ביטוח עבור תלמידים המתאמנים בחוגי ספורט. לפי ההצעה, הורים לא יחויבו לרכוש ביטוח תאונות אישיות עבור ילדיהם המתאמנים בחוגי ספורט, וכך יוזלו מחירי החוגים במאה עד 200 שקלים לילד בשנה.

כיום, ילדים הלומדים במערכת החינוך הממלכתית מבוטחים מתוקף חוק לימוד חובה במשך כל שעות היממה, כל השנה, בכל פעילות שהיא. עם זאת, חוק הספורט הטיל חובה לבטח ספורטאים הלוקחים חלק בתחרויות ספורט מאורגנות וחייב הורים בביטוח תאונות אישיות לכל תלמיד שמתאמן בחוג מסוג זה.

יואל רזבוזוב בדיון בועדת חוקה, חוק ומשפט על הוצאת לה פמיליה מחוץ לחוק. יותם רונן
"הורים לא מודעים שהם משלמים פעמיים". רזבוזוב/יותם רונן

הצעת החוק, שהוגשה בידי ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) ועליה חתומים גם חברי הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), איתן כבל (המחנה הציוני), תמר זנדברג (מרצ) וח"כים נוספים, מבטלת את כפל הביטוחים ופוטרת את גופי הספורט מלבטח ספורטאים המבוטחים במסגרת אחרת. עם זאת, ההצעה מאפשרת להורים המעוניינים בכל זאת לבטח את ילדיהם במסגרת החוג לעשות זאת - אך באופן עצמאי והתנדבותי, כפוליסת רשות.

"זו בשורה גדולה להורי הילדים", אמר ח"כ רזבוזוב, המשמש יו"ר שדולת הספורט בכנסת. "מדובר בחוק שבא להקל על יוקר המחייה בישראל, במיוחד עבור ההורים הצעירים. הם נאלצו לשלם מאות עד אלפי שקלים מיותרים עבור ביטוח שכבר יש להם. ההורים לא מודעים לכך שהם משלמים פעמיים ויותר על אותו מוצר", הוסיף, והודה למשרדי החינוך והתרבות הספורט על אישור החוק עוד לפני פתיחת שנת הלימודים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully