וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לצמצם את תאונות הדרכים? חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

ועדת הכלכלה תציג את הדוח המסכם בעניין בלימת הקטל בדרכים. חמישה שגרירים חדשים יתחילו את דרכם בישראל. בעולם מציינים את יום האבטיח הבינלאומי ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הדוח המסכם של בלימת הקטל בדרכים

תאונת דרכים סמוך למצפה אביב, גוש שגב. יוני 2016. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, דוברות כב"ה
הדוח המקיף יציג את כלל הנתונים בנושא. תאונה בצפון/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

אתם צריכים לדעת שהיום יציג יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, את הדוח המסכם בעניין בלימת הקטל בדרכים. בדוח המקיף שהוכן, יביא ח"כ כבל את הנתונים הכללים על תאונות הדרכים בישראל, מספר התאונות בהשוואה לעולם ונתוני תקציב של הממשלה להתמודדות עם התופעה. בנוסף לכך, תוצג סקירה של התשתיות בישראל והשפעתן על מספר תאונות הדרכים.

עוד יוצג במסגרת הדוח רשימת כלי רכב מסוכנים בעלי נטייה גבוהה יותר למעורבות בתאונות דרכים, עבודת האכיפה של אגף התנועה של המשטרה ובתי המשפט וכן פעילות משרד החינוך בנושא הסברה. מטרת הדוח היא לגבש הנחיות פעולה ברורות לצמצום תאונות הדרכים בישראל.

איך מתמודדים עם תופעת שכחת ילדים ברכבים?

ילד במכונית. ShutterStock
יותר ממחצית מהמקרים של שכחת ילדים ברכב אירעו בחודשי הקיץ/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הטכנולוגיה של הכנסת בדרכים להתמודד עם תופעת שכחת הילדים במכוניות, שהובילה למותם של עשרות פעוטות ותינוקות. נתונים של ארגון "בטרם" העלו כי מאז 2008 ועד עתה נרשמו 381 מקרים של השארת ילדים ברכב לבד, שבהם היו מעורבים 427 ילדים. 20 מהם הסתיימו במוות. 56% מהמקרים אירעו בחודשים מאי עד ספטמבר. הוועדה תדון בדרכים להתמודד עם התופעה, אם על ידי חקיקה או על ידי פיתוח טכנולוגי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שגרירים חדשים בישראל

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס הענקת תעודות ליחידות המילואים המצטיינות לשנת תשע"ו, בית הנשיא. יוני 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
יקבל את כתבי האמנה. הנשיא ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום יקבל נשיא המדינה ראובן ריבלין את כתבי האמנה של השגרירים החדשים בישראל מהודו, צ'ילה, הרפובליקה של איחוד מינאמר, אסטוניה ולסוטו. הטקס הרשמי יתקיים בבית הנשיא ובסיומו ייכנסו השגרירים החדשים לתפקידם.

יום זאב ז'בוטינסקי

צילומים נדירים של זאב ז'בוטינסקי נואם. תאגיד כאן
המטרה היא להנחיל את חזונו, מורשתו ופועלו. ז'בוטינסקי/תאגיד כאן

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בכנסת את יום זאב ז'בוטינסקי, לזכרו של המנהיג שהלך לעולמו ב-1940. יום זאב ז'בוטינסקי נחוג בכל שנה בתאריך העברי של מותו והוא נקבע על ידי הכנסת בחוק ז'בוטינסקי. מטרת החוק היא "להנחיל את חזונו, מורשתו ופועלו של ז'בוטינסקי, לציין את זכרו ולחנך את הדורות הבאים ולעיצוב מדינת ישראל, מוסדותיה ויעדיה בהתאם לחזונו". בכנסת יתקיים דיון מיוחד לציון היום שבמסגרתו יישאו דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

יום האבטיח הבינלאומי

אבטיח. ShutterStock
90% מהרכבו הוא מים. אבטיח/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום ברחבי העולם יציינו את יום האבטיח הבינלאומי. מדובר באחד הפירות הכי פופולריים בעונת הקיץ, במיוחד בישראל. 90% מהרכב האבטיח הם מים והאתגר הגדול ביותר הוא לדעת לבחור את האבטיח המתוק מבין אלו המוצעים. הודות לאותו אתגר הומצאו שיטות שונות ומשונות לפענוח החידה, ואולם בסופו של דבר כלל המומחים מסכימים – אין כמו לטעום כדי להחליט. את יום האבטיח חוגגים דווקא באוגוסט משום שזהו שיא עונת האבטיח.רצוי לחגוג, איך לא, באכילת אבטיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully