וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חזן יודח מוועדה בכנסת עקב תמיכתו בוועידת חקירה: "מורידים ראשים"

3.8.2016 / 0:45

נתניהו ידיח מהוועדה לביקורת המדינה את הח"כ ממפלגתו כדי לסכל רוב להקמת ועידת חקירה ממלכתית על מבצע "צוק איתן". לטענת חזן, "לא מפתיע זה מגיע שעות לאחר שחשפתי את בלוף השידור הציבורי". באופוזיציה זעמו: "ביבי מפחד מביקורת"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

(ח"כ חזן: נתניהו ביקש מיו"ר הקואליציה ביטן לבטל את הקמת התאגיד)

בליכוד החליטו להחליף את ח"כ אורן חזן (הליכוד) בוועדה לביקורת המדינה בח"כ ממושמע יותר, כדי לסכל את האפשרות לגיבוש רוב להקמת ועדת חקירה ממלכתית על מבצע "צוק איתן". המהלך הוביל לתגובה חריפה באופוזיציה, שהאשימה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בחוסר מנהיגות, נקמנות ופחד מביקורת. חזן, מנגד, טוען כי הודח בעקבות דבריו אתמול (שלישי) בוועדת הכלכלה, ולפיהם נתניהו הוא יוזם הצעת החוק של יו"ר הקואליציה דוד ביטן לסגירת התאגיד השידור הציבורי.

לטענת חזן, מדובר במהלך לא דמוקרטי. "לא מפתיע ואסור להתבלבל שהדבר מגיע שעות לאחר שחשפתי את הבלוף של השידור הציבורי בוועדת הכלכלה, והודעתי כי שידור ציבורי חופשי הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה. הרי ברור כי הדברים הם מדם לבי, כי אף אחד לא יכול לחשוד בי שהתקשורת אוהדת אותי". הדחתו של חזן, שפורסמה בחדשות 2, אושרה על ידי הליכוד.

הוא הוסיף כי בליכוד מחפשים לפגוע בו למען יראו וייראו. "אין זו הפעם הראשונה שמורידים את הראש של מנהיגים בליכוד המעזים להביע דעה עצמאית לטובת הציבור ומתפקדי הליכוד. אין ספק כי מדובר באקט נפוץ במזרח התיכון של עריפת ראש למען כך ששאר חברי הכנסת בליכוד ימשיכו לחשוש לדבר ולהרים ראש".

לקריאה נוספת:
עדים בבית המשפט: "ח"כ אורן חזן צרך איתנו קריסטל והזמין נערות ליווי"
ח"כ חזן: ההסתה של המחבלת זועבי הובילה לפיגוע בקריית ארבע
אורח מפתיע בכנסת: "הצל" נפגש עם אורן חזן ושוקל להתפקד לליכוד

ח"כ אורן חזן, הפגנת תמיכה בחייל שירה למוות במחבל בחברון. רמלה 29 במרץ 2016. ראובן קסטרו
"לא מפתיע אותי". ח"כ חזן/ראובן קסטרו

באופוזיציה הגיבו בזעם. במחנה הציוני וביש עתיד תקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרו כי הוא מפחד מהדוח המתגבש של מבקר המדינה. "ביבי מפחד מחזן. הוא מפחד מביקורת, ובעיקר מפחד שהביקורת על 'צוק איתן' תראה שהוא חלש מול חמאס – שהוא טוקבקיסט ולא מנהיג", נמסר בהודעת המחנה הציוני.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), האשימה את נתניהו בניסיון למסמס את עבודת הוועדה. "הוועדה לביקור המדינה בראשותי תדון בדוח המבקר בנושא 'צוק איתן' בצורה העניינית ביותר והרצינית הראויה לדוח. כל מי שנוגע לדוח זה יהיה חלק מהדיון וכל מי שצריך לשאת באחריות ייאלץ לעשות זאת. ראש הממשלה פועל משיקולים פוליטיים בלבד ולא ברור ממה הוא כל כך חושש".

עמיתה למפלגה, ח"כ חיים ילין, קרא ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין למנוע את המהלך. "עד כדי כך ראש הממשלה מפחד מדוח המבקר על 'צוק איתן', שהוא מבזה את הכנסת ורומס את כל חוקי הדמוקרטיה. השלב הבא מבחינת ראש הממשלה לאחר שיסיים לשלוט בחברי הכנסת, יהיה לחוקק את חוק יסוד הדיקטטורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully