וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת 93 לשמעון פרס: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

הנשיא ריבלין יפגוש מתגייסים ומתגייסות בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר. בעולם יציינו את יום הזיכרון לצוענים שהושמדו על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה ועוד שני דברים שצריך לדעת היום

יום הולדת 93 לנשיא לשעבר שמעון פרס

שמעון פרס. AP
שימש ראש ממשלה בשתי כהונות, שר וחבר כנסת. פרס/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יחגוג הנשיא לשעבר שמעון פרס יום הולדת 93. תפקידו הציבורי האחרון היה כנשיא המדינה, תפקיד שמילא בין השנים 2007 ל-2014. ואולם, בטרם מונה לנשיא מילא פרס תפקידים רבים בפוליטיקה הישראלית, בהם גם ראש הממשלה בשתי כהונות שונות. במשך חמישה עשורים היה שמעון פרס חבר כנסת ובחלק מהזמן גם שר בממשלות השונות. בשנת 1994 הוענק לו פרס נובל לשלום יחד עם יצחק רבין ויאסר ערפאת על חלקו בהסכמי אוסלו. היום עיקר עיסוקו הוא בתפקידו כיו"ר מרכז פרס לשלום.

נשיא המדינה ריבלין יבקר בבקו"ם

השבעת שופטים בבית הנשיא. נועם מושקוביץ
ישוחח עם החיילים המתגייסים לגדודי החי"ר המעורבים. ריבלין/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע נשיא המדינה ראובן ריבלין לביקור בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר. בביקורו יפגוש ריבלין מתגייסים ומתגייסות שמצטרפים לגדודי החי"ר המעורבים – קרק"ל, אריות הירדן וברדלס. לאחר שישוחח עם המתגייסים הטריים, יעבור הנשיא בשרשרת החיול. את הביקור ילווה סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן וראש אגף כוח אדם, אלוף חגי טופולנסקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סוף שבוע ארוך בישראל – כן או לא?

חופי תל אביב. פסח 26 באפריל 2016. ראובן קסטרו
המטרה היא העלאת פיריון העבודה. נהנים מהחופש בחוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בהצעה להנהיג שש פעמים בשנה סוף שבוע ארוך בישראל. לפי ההצעה של ח"כ אלי כהן (כולנו) החל מהשנה הבאה, פעם בכמה חודשים המשק יעבוד במתכונת של סוף שבוע ארוך, ויחול חופש מיום שישי ועד לראשון. המטרה של הצעת החוק היא העלאת הפיריון במשק על ידי התאמתו ליתר מדינות ה-OECD. זאת, על ידי קיצור ממוצע שעות העבודה השבועיות. התאחדות התעשיינים מתנגדת למהלך בטענה כי המהלך יוביל להפסד כלכלי נרחב.

סיומה של שביתת בתי המשפט

אולם השופט החשוד בביצוע עבירות חמורות, בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קאסטרו, אתר רשמי
השביתה נמשכת יותר משבועיים. בית משפט השלום בתל אביב/אתר רשמי, ראובן קאסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום ישובו עובדי הנהלת בתי המשפט לעבודה סדירה. זאת, עם סיומה של שביתה כללית בת יותר משבועיים. סיומה של השביתה והחזרה לעבודה תקינה התאפשרה הודות להבנות שהושגו בין הממונה על השכר באוצר, יוסי כהן, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, מנהל בתי המשפט מיכאל שפיצר ויו"ר ועד עובדי הנהלת בתי המשפט דני חסון.

יום הזיכרון להשמדת הצוענים במלחמת העולם השנייה

כניסת המשטרה הגרמנית לתוך טירול שבמערב אוסטריה במהלך האנשלוס, מרץ 1388. ShutterStock
אין אומדון מדויק של מספר הצוענים שנרצחו בידי הנאצים. כוחות נאצים ב-1938/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום הזיכרון להשמדת הצוענים במלחמת העולם השנייה. השמדת הצוענים היא חלק ממדיניות הגזע הנאצית שהנהיגה גרמניה באותה עת, והם נכללים תחת פשעים נגד האנושות ורצח עם שביצעו הנאצים בזמן המלחמה. השמדת הצוענים התקיימה במקביל להשמדת היהודים וכחלק מהשאיפה הנאצית לחסל את כל הגזעים שאינם נכללים תחת גזע הארי. מספר המדויק של הצוענים שהושמדו אינו ידוע משום שלא היה רישום אוכלוסין מסודר לגביהם, ההערכות הן כי מדובר על כחצי מיליון בני אדם שהוצאו להורג ונרצחו במחנות הריכוז ומחנות ההשמדה. חוקרים מסוימים אף טוענים כי מדובר ביותר ממיליון בני אדם. ההחלטה לציין את יום הזיכרון להשמדת הצוענים דווקא ב-2 באוגוסט הוא משום שביום זה חוסל מחנה הצוענים באושוויץ וכל יושביו נשלחו לתאי הגזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully