וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז ביטון: "מנשקים לי את היד בכנסת כאילו שאני מזוזה"

1.8.2016 / 11:06

המשורר, שעמד בראש ועדה להעצמת הזהות של יהדות ספרד והמזרח, גילה בדיון בוועדת החינוך: "אשתו של נשיא בית משפט מחוזי לשעבר שלחה לי מכתב נאצה". על המלצותיו: "מפרידים בין האהבה לשר למימוש התכנית"

צילום: ערוץ הכנסת

המשורר ארז ביטון משתתף היום (שני) בדיון בוועדת החינוך של הכנסת בנוגע לדוח של הוועדה שבראשה עמד, להעצמת הזהות של יהדות ספרד והמזרח במערכת החינוך. בדיון חשף ביטון כי הוא מקבל מכתב נאצה. "אשתו של נשיא בית משפט מחוזי לשעבר שלחה לי מכתב נאצה", גילה.

ביטון התייחס גם לתגובות בכנסת להמלצות הוועדה, ואמר שבעקבותיהן מתייחסים אליו "כאל מזוזה". "מנשקים את ידי, 'הרמת את קרננו' הם אומרים", תיאר, והוסיף: "אני תוהה מה עשיתי, הייתי רק שליח". כמו כן, אמר כי יש לו מאבק עם משרד החינוך כדי לממש את ההמלצות. "אנחנו מפרידים בין האהבה לשר (שר החינוך נפתלי בנט – מ"ש) למימוש של התכנית".

עוד בנושא:
בנט מיישם את דוח ביטון: "בשנה הבאה תלמידים יסיירו בעיירות פיתוח"
האקדמיה תתנגד, התקציב מופרך: מכשולי היישום של מסקנות ועדת ביטון
ביקור בקברי צדיקים ומסעות למרוקו: אלה ההמלצות למערכת החינוך

דוח ביטון מוצג בוועדת החינוך, הכנסת. 1 באוגוסט 2016. דוברות הכנסת,
"הייתי רק שליח". ישיבת ועדת החינוך, היום/דוברות הכנסת

ביום חמישי הודיע בנט בכנס באוניברסיטת בר אילן כי יישם את מסקנות ועדת ביטון במערכת החינוך כבר בשנה הבאה. במסגרת זו, הכריז יו"ר הבית היהודי כי תלמידי בתי הספר יסיירו בעיירות פיתוח. "נכניס טיולים וסיורים בעיירות פיתוח ובמושבים של עדות המזרח. דרך הרגליים תלמידי ישראל יפנימו וילמדו את התמונה המלאה", אמר בנט. "לא זכיתי להתחנך במערכת שחשפה אותי למלוא הסיפור וההיסטוריה של עדות המזרח. עם היוזמה הזאת אני עושים טובה לדור העתיד שיכיר את כל הסיפור המלא של עם ישראל".

מסקנות הוועדה הוגשו בחודש שעבר לשר החינוך, בתום ארבעה חודשי עבודה. דוח הוועדה, שנפרס על 300 עמודים, ממליץ בין היתר לחייב כי מחצית מחברי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) יהיו מזרחים, שליש מתכנית הלימודים בתואר למדעי הרוח יעסוק ביהדות המזרח ובתי הספר יחויבו לבקר בקברי צדיקים וללמוד תכנים על יהדות ספרד, הכוללים את שיריו של ביטון עצמו. מעבר לכך, על פי ההמלצות של ביטון, עלות התכנית תעמוד על 1.25 מיליארד שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דוח ביטון מוצג בוועדת החינוך, הכנסת. 1 באוגוסט 2016. דוברות הכנסת,
דוח ביטון מוצג בוועדת החינוך, הכנסת. 1 באוגוסט 2016/דוברות הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully