וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ליקויי בטיחות: התחנה המרכזית בת"א עלולה להיסגר בעוד שבוע וחצי

פרסום ראשון: בית משפט השלום בעיר קבע כי מסוף האוטובוסים המרכזי ייסגר ב-10 באוגוסט אם לא יתוקנו בו הליקויים עד תחילת השבוע הבא. גורמים במשרד התחבורה: חשש שהתחבורה הציבורית תושבת לימים ארוכים

התחנה המרכזית החדשה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
ציר תחבורה מרכזי. התחנה המרכזית החדשה בתל אביב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

האם התחנה המרכזית החדשה בתל אביב עומדת בפני סגירה? בית משפט השלום בעיר קבע כי מסוף האוטובוסים ייסגר ב-10 באוגוסט בשל ליקויי בטיחות. במסגרת פגישה שהתקיימה היום (ראשון) בין נציגי המשטרה, העירייה ומשרד התחבורה נקבע כי מפעילי התחנה נדרשים לתקן את הליקויים עד תחילת השבוע הבא כתנאי להפעלתה.

בית המשפט הוציא את צו הסגירה הזמני ב-10 במאי. באחרונה קיימו עיריית תל אביב והמשטרה ביקורות במתחם התחנה, שבמהלכן נמצאו ליקויי בטיחות וביטחון. חרף התראות שהגישו שירות הכבאות, משטרת ישראל ועיריית תל אביב – הליקויים לא תוקנו. בעקבות זאת נאלצו העירייה והמשטרה לפנות לבית המשפט, שהוציא כאמור צו סגירה – על אף שמדובר בציר תחבורה מרכזי בישראל.

בהחלטת השופטת רונית פוזננסקי מ-10 מאי נכתב כי לצורך הוצאתו לפועל של צו הסגירה, רשאים גורמי המשטרה והפיקוח העירוני "להיכנס לחדרים ולנקוט אמצעים סבירים בנסיבות העניין כדי להבטיח ציות". עוד נכתב כי "הצו ייכנס לתוקף ב-10 באוגוסט, יבוטל אם יינתן רישיון ויותלה אם יינתן היתר זמני, כל שייכנס לתוקף במועד פקיעת ההיתר הזמני. על הנאשמת לשלם את הקנס ולפעול להשלמת הליך הרישוי, שאם לא כן הצו יכנס לתוקפו במועד שנקבע".

חשד: אישה נרצחה בתחנה המרכזית בתל אביב. דניאל בוק
ליקויי בטיחות וביטחון. התחנה המרכזית החדשה בתל אביב/דניאל בוק

עוד כתבה פוזננסקי כי "הליך הרישוי בכלל והקפדה על כללי הבטיחות והתחנה בפרט, נועדו לא רק לצורך השלמת הליך הרישוי בכל הנוגע להליך, אלא בעיקר לטובת אזרחי המדינה כולה. מדובר במרכז סואן בו מבקרים מדי יום מאות רבת של אנשים, ובכלל חיילים ובני נוער, אשר עושים דרכם למחוז חפצם ובחזרה. מחובתן של מדינת ישראל, עיריית תל אביב ובוודאי של הנאשמת לדאוג לבטיחותם של המבקרים במקום ולוודא כל העת כי המעברים פנויים וכי הכניסות והיציאות מאובטחות כראוי".

גורמים במשרד התחבורה התריעו בשיחה עם וואלה! NEWS מפני סגירת התחנה המרכזית והסבירו כי מדובר בהשבתת התחבורה הציבורית לימים ארוכים בעיר, מהלך שיפגע בסופו של דבר בציבור הנוסעים. הם טענו כי חבל שבעיריית תל אביב לא פנו למשרד טרם הגשת הבקשה לבית המשפט ובחרו לפגוע בתושבי העיר.

גורם בעיריית תל אביב אישר את הפרטים. על פי גורם במשטרה, אנשי התחנה החלו בטיפול חלק מהליקויים, אך טרם אישרו את כלל הדרישות שניתנו להם על פי כללי הבטיחות.

בעיריית תל אביב מסרו כי מדובר בהליך משפטי שנערך זה תקופה, שכן ישנם ליקויי אבטחה במקום ורישיון העסק לא תקף. "העירייה פנתה לבית המשפט בבקשה לצו סגירה מאחר שהתחנה לא עומדת בתנאי המשטרה. למפעילים יש עד 10 באוגוסט לתקן את הליקויים ולהשלים את התנאים לרישיון עסק כנדרש, אחרת התחנה תיסגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully