וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: לוחמי מג"ב יורים למוות בנהג פלסטיני בכפר מצפון לירושלים

29.7.2016 / 17:25

לפני כשבועיים פתח באש כוח שהיה מוצב בא-ראם לעבר מכונית שנסעה בכביש הראשי. תחקיר "בצלם" העלה חשד כי לא הייתה הצדקה לירי מאחר שהרכב לא נסע במהירות חריגה או סטה ממסלולו. כוחות הביטחון: "הלוחמים חשו בסכנה"

צילום: "בצלם"

לפני כשבועיים ירו לוחמי מג"ב על מכונית במרכז א-ראם שמצפון לירושלים במהלך פעילות של כוחות הביטחון באזור. הנהג הפלסטיני אנוור א-סלאיימה נהרג ועוד שניים מנוסעי המכונית נפצעו. לפי מג"ב, הכוח שהיה במקום חשד כי הנהג מנסה לדרוס אותו ולכן פתח לעברו באש. עם זאת, לפי תחקיר של "בצלם", המתבסס על עדויות של עדי ראייה ושל נוסעי המכונית כמו גם על צילום מצלמת אבטחה, עולה חשד כי לא הייתה הצדקה לירי מאחר שלא נשקפה סכנה אמתית.

לפי התחקיר, כוחות הביטחון נכנסו לא-ראם בסביבות השעה 2:00. כמה לוחמי מג"ב התמקמו מצדו הצפוני של הכביש הראשי בעיירה, מאחורי מכונית שחנתה במאונך ביחס למדרכה. השוטרים לא הציבו במקום מחסום או שום אמצעי אחר להאט את התנועה בכביש. כעבור כשעה הגיע לרחוב א-סלאיימה עם שניים מחבריו. עוד העלה התחקיר של "בצלם" כי הוא נסע בכביש הראשי של העיירה, ממערב למזרח, בנתיב שלצדו התמקמו השוטרים. נטען כי המכונית לא נסעה במהירות חריגה, בהתחשב בעובדה שהכביש היה ריק ובשעה המאוחרת, שבה לא הייתה תנועה בעיירה.

ירי חיילי מגב על רכב נוסע. ספק 500
לפי התחקיר, הקריאה למכונית לעצור הייתה מאוחרת/ספק 500

כשהמכונית התקרבה למקום שבו עמדו לוחמי מג"ב, נטען בתחקיר, ירה לעברה אחד מהם. הירי נמשך גם לאחר שהמכונית חלפה לידם ומבלי שסטתה מנתיבה. אחד מעדי הראייה סיפר לארגון כי הם קראו למכונית לעצור בטרם פתחו באש, אך ממרחק של כ-20 מטרים בלבד, שהיה קצר מכדי להיות אפקטיבי. פארס א-רישק, שהיה בתוך המכונית ונפצע מהירי, אמר לבצלם כי הם כלל לא הבחינו בשוטרים עד שאלו ירו לעברם.

לאחר הירי, עצרו השוטרים את שני נוסעי המכונית. הם נחקרו והובאו באותו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים. השופט האריך את מעצרם ביום אחד ולמחרת שוחררו על ידי המשטרה, בהסכמתם, למעצר בית של חמישה ימים ואחריהם שוחררו ללא הגבלות. נציגה של משפחת א-סלאיימה, עו"ד עבדאללה זאיד, פנה לרשויות בדרישה כי נסיבות מותו של אנוור ייחקרו.

מכוחות הביטחון נמסר בתגובה: "במהלך פעילות כוחות צה"ל ומג"ב לתפיסת מחרטה לייצור נשק בא-ראם האיץ רכב לעבר לוחמי מג"ב אשר חשו בסכנת חיים והגיבו בירי. בפעילות נתפסה מחרטה לאחר שהתקבל מידע מודיעיני על ייצור אמצעי לחימה. במהלך הפעילות נעצרו ארבעה חשודים, כמו כן, נמצאו קני נשק, תרמילים, כדורי אקדח ורימון הלם. חקירת האירוע ממשיכה להתנהל במחוז ש"י במשטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully