וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצה בצפון: לא רוצה ערבים בבריכות שלי, זה גזעני?

שלומי גבאי

28.7.2016 / 16:59

בריאיון לרדיו בנושא כניסת תושבי חוץ לבריכות בתחום המועצות, אמר ראש מועצת גליל תחתון: "אני בעד לאפשר כניסה, למעט לערבים", הסביר, "הם מנסים להכתיב צורות לבוש אחרות וזה לא מתאים לנו"

עריכה: אביב אירגז

מוטי דותן, ראש המועצה האזורית גליל תחתון, אמר היום (חמישי) בריאיון לתכנית בתחנת הרדיו "קול רגע": "אני לא שונא ערבים אבל אני לא רוצה אותם אצלי בבריכות". דותן הסביר כי הוא לא פועל ממניע גזעני. "בתרבות הלא יהודית, הערבית, נכנסים לבריכה עם בגדים, מנסים להכתיב צורות לבוש כאלו ואחרות ולכן זה לא מתאים לנו. תרבות הניקיון היא לא אותו דבר כמו של התושבים שלנו, למה זה גזעני?", תהה בשידור.

הדברים נאמרו במסגרת התכנית "מדברים ברדיו", שבמהלכה נשאלו ראשי המועצות האזוריות אם הם בעד כניסת תושבי חוץ לבריכות בתחום היישובים שבמועצה שלהם ואם יש לגבות מחיר שונה לתושבי חוץ. בעוד מרבית התשובות היו מתחמקות, דותן הגיב: "אני בעד לאפשר לתושבי חוץ כניסה. למעט לערבים - את כניסתם יש למנוע באופן גורף. לגבי תושבי חוץ אחרים, ההפרש צריך להיות של 40% מעל המחיר לתושבי המועצה".

דותן נימק את מדיניותו. "אם אני אבוא עם בגד ים חשוף כזה ואיתי יבואו נערות עם ביקיני, ברור לך מה יקרה להן". עם זאת, לשאלת המראיין הודה כי ייתכן שבין הערבים שגרים בישראל יש גם כמה ששומרים על הניקיון ועל הסדר, "ואולי אפילו נכנסים עם ביקיני רחמנא לצלן לבריכה".

עוד בוואלה! NEWS:
מרקל: הפיגועים שביצעו פליטים הם "לעג למדינה שקיבלה אותם"
הודו: נעצרו כל השישה החשודים במעורבות באונס התיירת הישראלית
בנט מיישם את דוח ביטון: "בשנה הבאה תלמידים יסיירו בעיירות פיתוח"

ריאיון של מוטי דותן לתחנת "רדיו קול רגע". מערכת וואלה! NEWS
"תרבות ניקיון אחרת". מוטי דותן/מערכת וואלה! NEWS

המועצה האזורית הגליל התחתון הוקמה שנתיים לאחר הקמת המדינה במסגרת הקמת מועצות אזוריות בכל רחבי הארץ. בתחומי המועצה 18 יישובים, בהם שמונה מושבים. במועצה 16 חברים, ובראשם עומד דותן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ח"כ בהלול: "לנתניהו הזדמנות להוכיח שהסרטון שפרסם מחזיק מים"

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) אמר בתגובה לדברי דותן: "מזעזע לראות את הידרדרות השיח של אנשי ציבור בישראל שכבר לא מתביישים להיות גזענים, הומופובים ושאר פנינים. היום בפוליטיקה הישראלית גזענות היא בון טון ולא סיבה למבוכה. דבריו של ראש המועצה לא רק שהם גזענים וצוללים לתהומות הדמוניות, הם הסתה לשמה".

לדבריו, "יש פה ראש מועצה שמתחבא מאחורי סטראוטיפים נלוזים על מנת לשמור על טוהר היישובים מפני תושבי הסביבה, ולהשאיר מחוץ לגדר את אלו שלעולם לא יוכלו להיות חלק מהיישובים של המועצה". בהלול קרא לשר הפנים אריה דרעי לזמן את ראש המועצה לבירור מידי ולשקול צעדים נגדו ונגד "האפליה הברורה שהוא מקדם במועצה". ח"כ בהלול הוסיף: "יש לראש הממשלה נתניהו הזדמנות פז להוכיח כי הסרטון שפרסם השבוע מחזיק מים ולפעול נגד ראש המועצה".

גם במטה למאבק בגזענות גינו את אמירותיו. עו"ד נדאל עות'מאן, מנהל המטה: "אסור להשלים עם הגזענות, במיוחד כשהיא מגיעה מאנשי ציבור בעלי מעמד והשפעה. ניתן היה לצפות ממוטי דותן כבן לניצולי שואה להיות רגיש לגזענות ולסכנותיה, אבל יש כנראה לקחים שהוא לא דאג להפנים. המטה למאבק בגזענות בוחן אפשרות להגשת תובענה ייצוגית נגד דותן והמועצה האזורית גליל תחתון על האפליה בכניסה לבריכות ולמתקני המועצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully