וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס מסירה את רשת הביטחון לברק

20.11.2000 / 13:19

יו"ר התנועה קורא להקמה מידית של קבינט בטחוני והליכה לבחירות; הליכוד דוחה את קריאת ברק להצטרפות לממשלת חירום: "זהו המשך למדיניות הזיגזג והגימגום של ברק"; שינוי מתנה את הצטרפותה לממשלת חירום בהצטרפות הליכוד;שריד: לערפאת יש זמן קצר להגיב על הפיגוע

ש"ס הסירה את רשת הביטחון שהעניקה לממשלה בחודש האחרון. יו"ר ש"ס אלי ישי קורא להקמה מיידית של קבינט חירום לאור המצב הבטחוני. "הפכנו ללבנון, האזרחים איבדו את תחושת הביטחון בממשלה", אמר ישי. לדבריו מדיניות ההבלגה גורמת לאיבוד כוח ההרתעה והיכולת הצבאית של ישראל.

ישי קרא לראש הממשלה ולראש האופוזיציה "לגלות אחריות ולהקים קבינט חירום, ללא מו"מ על תיקים". לדבריו, העם בישראל רוצה לראות הנהגה מאוחדת.

במסיבת עיתונאים שקיים ישי בצהריים הוא העריך כי הבחירות יתקיימו בין חודש אפריל לחודש יוני, בשנה הבאה וקרא להסכמה על תאריך לעריכתן.

הליכוד דחה היום את הצעתו של ראש הממשלה, אהוד ברק, להקמת ממשלת חרום לאומית. "זהו המשך למדיניות הזיגזג והגימגום של ברק שגרמה לציבור לאבד את האמון בו ובממשלתו", נאמר בהודעה של יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ דני נווה.

"ממשלת ברק ניכשלה בטיפולה באלימות ובטרור הפלסטיני", נאמר בהודעה. "הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להחליף את ממשלתו הכושלת של ברק בממשלה לאומית".

ראש הממשלה, אהוד ברק, פתח הבוקר במו"מ מואץ בניסיון להקים ממשלת חירום לאומית, בעקבות הפיגוע הקשה הבוקר בכפר דרום. ברק שוחח הבוקר עם ראשי סיעות הליכוד, מרצ, ש"ס, שינוי, ישראל בעליה והמפד"ל ואמר להם שלנוכח המצב שנוצר יש להקים ממשלת חירום לאומית.

יו"ר שינוי, יוסף לפיד, אמר לברק כי אם תוקם ממשלה כזו, שינוי תצטרף אליה, רק אם הליכוד יעשה כן. "בלי הליכוד אי אפשר להקים ממשלת אחדות לאומית", אמר לפיד בגלי צה"ל. "יש פה חוסר אמינות של ראש מהממשלה, שפוגעת בכל המערכת. משלמים לש"ס מאות מיליוני שקלים ומבטלים צעדים של רפורמה בטענה שזה למען השלום, אבל הרי ברור שברגע המכריע ש"ס לא תצביע בעד".

המפד"ל: שוב נחשף המחדל של הממשלה

סיעת המפד"ל אמרה בתגובה לפיגוע הבוקר בגוש קטיף כי שוב נחשף המחדל הנורא של הממשלה, שממשיכה את ההבלגה ומאפשרת את המשך הפיגועים הרצחניים.

יו"ר מרצ, יוסי שריד, אמר כי לערפאת יש מעט מאוד זמן להגיב בתקיפות על הפיגוע. אם הוא מעוניין למנוע התפתחויות פוליטיות מרחיקות לכת בישראל, הוא אינו יכול להסתפק עוד בהודעה סתמית על פתיחת חקירה, שאין לה תוצאות גלויות ומחמירות בשטח.

יו"ר תנועת האיחוד הלאומי, רחבעם זאבי, אמר שערפאת תמיד היה שקרן ויישאר כזה, וכי ברק הוא פתי שמאמין לשקרים של ערפאת.
ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר שהדרך היחידה להפחית את האש היא יצירת הרתעה שתגבה מההנהגה הפלסטינית מחיר שיהיה מבחינתה בלתי נסבל.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully