וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על חאלב: צבא אסד שלח מסרונים לתושבים והפציר בהם לעזוב

26.7.2016 / 18:45

כוחות המשטר קראו לאזרחים המתגוררים בשטחים שבשליטת המורדים בעיר לעזוב דרך נתיב בטוח ודחק בלוחמי האופוזיציה להניח את נשקם. קרי מקווה להכריז על פרטי ההסכם החדש עם רוסיה בחודש הבא

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

צבא סוריה שלח מסרונים לתושבים המתגוררים באזורים שבשליטת המורדים בחאלב ובהם הבטיח לאפשר נתיב בטוח לאלו המעוניינים לעזוב את האזור - כך דיווחה היום (שלישי) התקשורת הממלכתית. האזור מכותר בידי כוחות המשטר.

לפי סוכנות הידיעות סאנ"א, הצבא קרא לתושבים להדוף את "שכירי החרב" - המורדים - מהעיר ומסר כי ייתן מקלט זמני לכל מי שרוצה לצאת משטח הלחימה. עוד דווח כי ארגוני האופוזיציה הפועלים באזור נקראו להניח את נשקם.

החשש לחיי 250 אלף התושבים החיים בשכונות במזרח חאלב שבשליטת המורדים גבר לאחר שצבא אסד סגר למעשה את נתיב האספקה האחרון של המורדים בתחילת החודש. העיר, שהייתה המאוכלסת ביותר בסוריה בטרם פרצה מלחמת האזרחים, מחולקת במשך שנים בין המורדים למשטר בדמשק. כיבושה המלא יחזק את מעמדו של הנשיא אסד.

שכונה בחאלב שבשליטת המורדים לאחר הפצצה של צבא סוריה, 26 ביולי 2016. רויטרס
הריסות בחאלב, היום/רויטרס

אתמול אמר שגריר רוסיה לאו"ם ויטלי צ'ורקין בדיון במועצת הביטחון כי במהלך היום תושבי מזרח העיר יכול לעבור לאזור המערבי שלה, "שם המצב טוב בהרבה". ראש סוכנות הסיוע של האו"ם אמר בדיון כי יש לאפשר הפסקה הומניטרית שבועית בת 48 שעות כדי שניתן יהיה להכניס מזון וסיוע נוסף לאזורים הללו.

היום אמר שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי כי הוא מקווה להכריז בתחילת החודש הבא על פרטי התכנית של וושינגטון לשיתוף פעולה צבאי ומודיעיני עם רוסיה. קרי, שאמר את הדברים לאחר ששוחח עם עמיתו סרגיי לברוב בשולי פסגת מדינות דרום-מזרח אסיה בלאוס, הוסיף כי נרשמה התקדמות בנושא בימים האחרונים. לפי ההצעה, שתי המדינות יתקפו יחד את ג'בהת א-נוסרה לצד הפסקת תקיפות חיל האוויר של אסד נגד ארגוני מורדים מתונים.

בז'נבה הדגיש שליח האו"ם לסוריה סטפן דה מיסטורה כי הוא מעוניין לכנס סבב שיחות חדש על סוריה בסוף החודש הבא, ובכך ביטל למעשה את תאריך היעד הקודם שנקבע על 1 באוגוסט. הוא ציין כי הוא מקווה שקרי ולברוב ישיגו התקדמות ניכרת במטרה לשפר את התנאים על הקרקע ואת האווירה לקראת שיחות השלום, על אף שזה לא תנאי מקדים לחידושן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully