וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין חינוך ראשי חדש בצה"ל: איש חיל האוויר יחליף את קודמו הפורש

26.7.2016 / 5:20

הרמטכ"ל מינה את תא"ל צביקה (יהודה) פאיראיזן להחליף את תא"ל אבנר פז-צוק. על פאיראיזן יהיה להתמודד עם אתגרי חברה-צבא, בעיקר נוכח המתח עם הרבנות בעניין זהות יהודית ובשל תפיסת עולמו של השר ליברמן בנושא

קצין חינוך ראשי הנכנס, תא"ל צביקה (יהודה) פאיראיזן. יולי 2016. דובר צה"ל
צמח בחיל האוויר. תת-אלוף צביקה/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט מינה אתמול (שני) את תת-אלוף צביקה (יהודה) פאיראיזן לקצין חינוך ראשי באגף כוח האדם בצה"ל. תא"ל פאיראיזן צמח בחיל האוויר. הוא פיקד בעבר על טייסת כלי טיס לא מאוישים ומילא תפקידים בלהק מודיעין ולהק האוויר. בתפקידו האחרון שירת כראש חטיבה באגף המבצעים. תא"ל פאיראיזן יחליף בתפקידו את תא"ל אבנר פז-צוק, שיפרוש מצה"ל בתום הכהונה.

תא"ל פז-צוק, לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל, מליא ברוב שירותו תפקידים מסווגים באגף המודיעין, בהם בין היתר, מפקד היחידה הטכנולוגית באגף המודיעין וראש מחלקת הסייבר. בארבע שנות כהונתו של תא"ל פז-צוק כקצין חינוך ראשי הוא הוביל שורה ארוכה של שינויים. למשל, הוא החזיר את תרבות יום א', למרות הקיצוץ החד בתקציב האגף, הוא חידש את התכנים בתיאטרון צה"ל כך שיתאימו לדילמות שעולות בפעילות ביהודה ושומרון, החזיר את 'אוטובוס הלהקות', ליווה את פירוק הגדוד הדרוזי והטמעת החיילים ביחידות צה"ל השונות וחידש את מערכי ההסברה של החיל בנושאים מגוונים, בהם ערכים בלחימה וידיעת הארץ.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו מתנצל בפני ערביי ישראל: "עבדו ושגשגו בהמוניכם"
ביטול חובת לימודי ליבה במוסדות חרדיים אושר בקריאה ראשונה
הדוח החסוי חושף: כך ממשיך דומרני לשמור על מעמדו מתוך הכלא

אבנר פז צוק, מאי 2015. ויקיפדיה Atbannett, אתר רשמי
ניהל מאבקים נוקבים. תא"ל אבנר פז-צוק/אתר רשמי, ויקיפדיה Atbannett

תא"ל פז-צוק לא היסס במהלך כהונתו להתמודד עם סוגיות שנוגעות לשסע החברתי שמעמיק בשנים האחרונות. הוא ניהל מאבקים נוקבים עם הרבנות הצבאית על תכנים ופעילויות חינוכיות, הכפיל את המשאבים לטיפול בבני העדה האתיופית ובחן הכשרות חדשניות לצמצום פערים חברתיים בצבא. בנוסף לכך, הוא קיבל שורה של החלטות בנושאים רגישים כמו מניעת שימוש בתכנים שנוגדים את רוח צה"ל והפקודות, בדגש על הרצאות ב"שבתות חינוך" וימי עיון שמועברים על ידי גורמים חיצוניים. מפקדים נקראו אליו לסדר כשחרגו מהנהלים לאחר שילוב תכנית מעוררי מחלוקת בפן הדתי-חילוני.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

תא"ל פאיראיזן יכנס לתפקידו בתקופה רגישה מאוד שבה עוסק המטה הכללי באינטנסיביות ביחס לשנים עברו במתח מהותי שנוצר בין הרבנות הצבאית לחיל החינוך בכל מה שקשור לתכני זהות יהודית ומעורבות רבנים בצבא. תקופה זו מאופיינת גם בשר ביטחון חדש, שבנאומו הראשון בפני פורום מטכ"ל הדגיש את המשימות האזרחיות של צה"ל כפי שראה אותן דוד בן גוריון מאז קום המדינה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן עוסק באופן אישי בתחום החינוך ויחסי חברה-צבא. לבכירי משרד הביטחון וראשי הצבא הבהיר כי בכוונתו לקדם את טיפול באוכלוסיות מיוחדות בצה"ל כמו בני העדה הבדואית, ערבים - מוסלמים ונוצרים, וחיילים בודדים. כמו כן, בכוונתו להרחיב את המשאבים לקורס "נתיב" כדי לקדם טיפול באלפי חיילים לא יהודים בצה"ל שמבקשים לעבור תהליך גיור.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully