וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטקס הממלכתי לזכר נופלי צוק איתן: חמישה דברים שצריך לדעת היום

26.7.2016 / 6:45

הטקס יתקיים בהר הרצל שבירושלים בנוכחות ראש הממשלה, הנשיא והמשפחות השכולות. אלאור אזריה יסיים למסור את גרסתו לאירוע שבו ירה במחבל מנוטרל. עשור עבר מאז נהרג רועי קליין ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יומו השלישי של אזריה על דוכן העדים

אלאור אזריה חשוד בהריגת מחבל בדיון בעניינו בבית הדין הצבאי ביפו. מגד גוזני
יסיים להעיד. אזריה/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום זהו היום השלישי והאחרון בעדותו של החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון. ביומיים האחרונים עלה אזריה על דוכן העדים בבית הדין הצבאי ביפו ומסר את גרסתו לאירוע בפני פרקליטיו, עו"ד אייל בסרגליק, אילן כ"ץ וכרמית שחיבר, ובפני התביעה. היום יסיים אזריה להעיד על המאורעות במסגרת המשפט המתנהל נגדו.

טקס האזכרה הממלכתי במלאות שנתיים למבצע צוק איתן

חיילים בוכים צוק איתן. AP
חייל בטקס אזכרה לחללי צוק איתן/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בהר הרצל שבירושלים טקס האזכרה הממלכתי לזכר הנופלים במבצע "צוק איתן". זאת, במלאות שנתיים למבצע. הטקס יתקיים בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין ובני המשפחות השכולות. במהלך הטקס יונחו זרים לזכר הנופלים. במבצע נהרגו 67 חיילים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

יום למען אזרחים ותיקים בכנסת

אילוסטרציה. ShutterStock
במסגרת היום, יתקיימו דיונים בוועדות השונות בנושא/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תציין הכנסת את יום האזרחים והאזרחיות הוותיקים. באירוע לציון יום זה ישתתפו השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, וראשי השדולה למען אזרחים ותיקים – ח"כ נחמן שי, ח"כ יואב קיש וח"כ איציק שמולי. כמו כן, במסגרת יום זה יתקיימו דיונים בוועדות השונות בנושא אזרחים ותיקים. במהלך היום תוצג בכנסת תערוכה לזכרו של השר לאזרחים ותיקים לשעבר, אורי אורבך.

עשור למותו של רועי קליין

רועי קליין שנהרג במלחמת לבנון השנייה. דובר צה"ל
קיבל את עיטור העוז. קליין/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום לפני עשור, בשנת 2006, נהרג רב-סרן רועי קליין בקרב בינת ג'בל במלחמת לבנון השנייה, כאשר זינק על רימון יד כדי להציל את חייליו. קליין, בן 31 במותו, עצר בגופו את הפיצוץ במהלך הקרב ובכך הציל את יתר החיילים שהיו במקום. על פי סיפורים של חיילים שהיו בזירה, כאשר קפץ על הרימון הוא זעק "שמע ישראל". על מעשה זה הוענק לו עיטור העוז.

68 שנים לסיומה של ההפרדה הגזעית בצבא ארה"ב

חיילים בבסיס של הצבא האמריקאי. GettyImages
סוף לאפליה ולגזענות. חיילים בצבא ארה"ב/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 68 שנים, בשנת 1948, חתם נשיא ארצות הברית דאז, הארי טרומן, על צו שביטל את ההפרדה הגזעית בצבא. ההפרדה הגזעית היא הפרדה שעוגנה בחוק בארצות הברית עד אשר בוטלו שלל החוקים בנושא. במאה ה-19 נכנס התיקון ה-13 לחוקה שביטל את העבדות, ובמהלך המאה ה-20 בוטלו יתר החוקים שמאפשרים הפרדה גזעית. בשנות ה-60 אף חוקקו כמה חוקים נגד הפרדה מעין זו. מהותה של ההפרדה הגזעית היא אפליה במערכת החינוך, במקומות בילוי, בבתי החולים וגם בצבא של האדם הלבן כלפי השחורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully