וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רוכב אופניים התפרץ לכביש בתל אביב - ונפגע ממכונית נוסעת

26.7.2016 / 12:36

הרוכב חצה את הכביש באור אדום בתל אביב, וצולם על ידי נהג מונית שנקלע לזירה. למרות החמרת הענישה נגד הרוכבים, הנהגים מספרים על היעדר אכיפה משטרתית בשטח. "אסור לחכות לתאונה הבאה"

עריכה: אביב אירגז

ברקע הדיון הציבורי והצעות החוק סביב מסוכנותה של תופעת האופניים החשמליים, רוכב תועד בתל אביב כשהוא מתפרץ לצומת באור אדום ונפגע מרכב נוסע. בתיעוד, שצילם נהג מונית שנקלע לזירה בדרום העיר, ניתן לראות את כניסתו הפתאומית של רוכב האופניים ואת רגע הפגיעה בו. "לנהג לא הייתה שום אפשרות לעצור, כי הוא לא ראה את רוכב האופניים", תיאר נהג המונית, ליאוניד גופמן.

סוגיית האופניים החשמליים ממשיכה להטריד את הנהגים, למרות הגברת החקיקה בנושא בחודשים האחרונים. "רוכבי האופניים החשמליים נוסעים בלי קסדות, בלי מגנים ועוברים על החוק", הוסיף גופמן. "בישראל אין אכיפה, ורוכבי האופניים חושבים שהכביש שייך להם. המחוקק החליט לאסור על רוכבי האופניים לנסוע על המדרכה, אבל אין שום התחייבות בשטח לאכוף את החוק".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
פצוע קשה ושניים קל בתאונת פגע וברח בירושלים; הנהג נתפס
הפתרון של המשטרה להתפרעות חסידי ברלנד: חומה של שוטרות
בן 6 נפצע קשה לאחר שנפל מחלון ביתו בקומה השלישית באשקלון

תקנות האופניים החשמליים נכנסו לתוקף - אך הנערים ממשיכים לנסוע: "אין אכיפה". ניב אהרונסון
"רוכבי האופניים חושבים שהכביש שייך להם"/ניב אהרונסון

בתוך כך, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה שלשום הצעת חוק לקריאה שנייה ושלישית, לפיה פקחי הרשויות המקומיות יוכלו לאכוף עבירות תנועה של רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. מטרתה של ההצעה היא לאפשר לרשויות המקומות לאכוף, בין היתר, עבירות כגון רכיבה על המדרכה, שימוש בטלפון נייד ושימוש באוזניות בעת הרכיבה.

הצעת החוק הממשלתית מוזגה עם הצעת חוק פרטית באותו נושא של חברת הכנסת מירב בן-ארי (כולנו) וחברי כנסת נוספים. אם יאושר, יאפשר החוק החדש לפקחים להורות על פינוי הדרך, להוציא אוויר מגלגלי אופניים, לגרור, לעכב ולתת קנסות לרוכבים. יו"ר הוועדה, חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני), אמר בפתח הדיון כי "החוק חייב לצאת לדרך, וכל יום שבו הוא מתעכב הוא מיותר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"על המשטרה להגביר נוכחות בכבישים"

עם הגברת החקיקה בתחום האופניים החשמליים, בחודש מרץ האחרון אף הועלה גיל הרכיבה המותר על פי החוק ל-16. זאת, בשל מעורבותם הגבוהה של נערים בני פחות מ-14 בתאונות דרכים עם אופניים חשמליים.

מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שמואל אבואב, התייחס לנושא ואמר כי הנוכחות הדלה של המשטרה בכבישים פוגעת הן בהולכי הרגל והן ברוכבים. "היעדר האכיפה בתחום האופניים החשמליים מביא לנפגעים רבים, גם בקרב הולכי הרגל וכמובן גם בקרב הרוכבים עצמם", אמר. "במשרד התחבורה חייבים להגביר את המודעות בקרב הרוכבים לחוקי התנועה. במקביל, המשטרה חייבת להגביר את נוכחותה בכבישים כדי להרתיע את הרוכבים מלבצע עבירות תנועה. אסור לחכות לתאונה הבאה".

ילדים מגיעים על אופניים חשמליים לבית הספר בליך ברמת גן. דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
הגיל המותר לרכיבה עלה ל-16 בעקבות מעורבות גבוהה של נערים בתאונות/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully