וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה פועל להקמת ממשלת חירום לאומית

20.11.2000 / 11:50

בעקבות הפיגוע הבוקר בגוש קטיף קרא ברק לראשי סיעות האופוזיציה להצטרף לממשלת חירום; המפד"ל וישראל בעליה שוקלות בחיוב את ההצעה, שינוי מתנה את הצטרפותה וש"ס מסתייגת; תגובות פוליטיות לפיגוע: מדיניות ההבלגה צריכה להיפסק, יש להפעיל תגובות הרתעה

ראש הממשלה, אהוד ברק, פתח הבוקר במו"מ מואץ בניסיון להקים ממשלת חירום לאומית, בעקבות הפיגוע הקשה הבוקר בכפר דרום. ברק שוחח הבוקר עם ראשי סיעות הליכוד, מרצ, ש"ס, שינוי, ישראל בעליה והמפד"ל ואמר להם שלנוכח המצב שנוצר יש להקים ממשלת חירום לאומית.

נודע כי המפד"ל וישראל בעלייה שוקלות בחיוב את ההצעה, ש"ס מסתייגת ושינוי מתנה את הצטרפותה.

אלי ישי אמנם לא סירב עדיין להצעת ברק, אולם באופן כללי הוא מתנגד להקמת ממשלת חירום ומעדיף שברק יכריז על הקדמת הבחירות. היום צפוי ישי להודיע במסיבת עיתונאים, כי הוא מציע להקים קבינט בטחוני שבו יהיו חברים ראשי הסיעות המרכזיות בכנסת, זאת על מנת ליצור אחדות בשל המצב הביטחוני.

ח"כ לפיד אמר לברק כי אם תוקם ממשלה כזו, שינוי תצטרף אליה, אך הוא מתנה את הצטרפות הסיעה לקואליציה בהסכמה על כניסת הליכוד לממשלה כזאת.

אחר הצהריים יכנס ברק את ראשי סיעות האופוזיציה לדיון בהקמת ממשלת חירום לאומית.

סיעת המפד"ל אמרה בתגובה לפיגוע הבוקר בגוש קטיף כי שוב נחשף המחדל הנורא של הממשלה, שממשיכה את ההבלגה ומאפשרת את המשך הפיגועים הרצחניים.

יו"ר מרצ, יוסי שריד, אמר כי לערפאת יש מעט מאוד זמן להגיב בתקיפות על הפיגוע. אם הוא מעוניין למנוע התפתחויות פוליטיות מרחיקות לכת בישראל, הוא אינו יכול להסתפק עוד בהודעה סתמית על פתיחת חקירה, שאין לה תוצאות גלויות ומחמירות בשטח.

יו"ר תנועת האיחוד הלאומי, רחבעם זאבי, אמר שערפאת תמיד היה שקרן ויישאר כזה, וכי ברק הוא פתי שמאמין לשקרים של ערפאת.
ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר שהדרך היחידה להפחית את האש היא יצירת הרתעה שתגבה מההנהגה הפלסטינית מחיר שיהיה מבחינתה בלתי נסבל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully