וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תודה למתן שהציל את חיי": צל"ש ללוחם גבעתי שסיכל פיגוע דקירה בחווארה

24.7.2016 / 21:20

מפקד חטיבת שומרון יעניק צל"ש למתן שמיר, שעצר פיגוע סכינים כפול. הוא הרג שני מחבלים, הציל את מפקדו ונפצע - אך ערער על ההחלטה להוריד לו פרופיל וחזר לגדוד. "אני לא גיבור, עשיתי את שנדרש ממני", סיפר לוואלה! NEWS

צילום: צילומי אבטחה, צילומי חובבים, ניב אהרונסון; עריכה: מתן חדד, יאיר דניאל

הפיגוע בחווארה: שני מחבלים חוסלו, שני חיילים נפצעו. דצמבר 2015

לפני כמה שבועות קיבל סמל ראשון מתן שמיר, בן 21 ולוחם בחטיבת גבעתי, הודעה ממפקדיו על כך שבחודש הבא יוענק לו צל"ש על פועלו לסיכול פיגוע סכינים כפול בדצמבר האחרון בכפר חווארה שבשומרון. את הצל"ש הוא צפוי לקבל ממפקד חטיבת שומרון אלוף-משנה שי קלפר, בטקס שייערך במעמד אלוף פיקוד מרכז רוני נומה. בריאיון לוואלה! NEWS שנערך בסוף השבוע, סיפר שמיר: "צילמו סרטון לכבוד הטקס והתרגשתי לגלות שהמפקד שלי אמר: 'תודה רבה למתן שהציל לי את החיים. אם הוא לא היה, לא הייתי כאן היום'".

שמיר, לוחם בגדוד רותם, הגיע לחווארה במסגרת פעילות ב-27.12.15 עם מפקדו ועם חייל נוסף מהגדוד, ושם הבחינו השלושה בשני פלסטינים חשודים. מפקד הסיור הורה לנהג לעצור את הג'יפ והנחה את שמיר ואת הלוחם הנוסף לחפות עליו. המפקד קרא לפלסטינים להתקרב אליו ולהציג תעודות זהות. פלסטיני אחד עצר במקום ופלסטיני נוסף הכניס את ידיו לכיסים.

לפתע, שלפו שני הפלסטינים סכינים. אחד מהם הסתער על מפקד הסיור, שבעט במחבל ונפל על הגב. המחבל הניף את הסכין בשנית וניסה לדקור אותו בפלג הגוף העליון. שמיר, שעמד בחיפוי עם רובה שלוף, פתח באש לעבר המחבל והרג אותו. המחבל הנוסף הסתער לעברו עם סכין שלופה – וברגע האחרון פגע שמיר בידו של המחבל, אך הוא הצליח לדקור אותו. שמיר התעשת וכיוון לעבר המחבל את הרובה, ירה בו שני כדורים והרג אותו. כך, תוך פחות מעשרים שניות, הוא הצליח לנטרל שני מחבלים.

סמל ראשון מתן שמיר, לוחם חטיבת גבעתי מקבל צל"ש על סיכול פיגוע סכינים בחווארה. יולי 2016. דובר צה"ל
"את כל מה שעשיתי באותו יום לימדו אותי באימונים". שמיר/דובר צה"ל

בריאיון לוואלה! NEWS חזר שמיר לאותם רגעים בזירה: "המפקד שלי שכב על הכביש, נפגע מרסיס ברגל. אני עם דם בפנים. במקום התחילה הפרת סדר, זרקו עלינו אבנים. יריתי כמה יריות באוויר כדי להרחיק אותם והזעקתי כוחות בקשר. האירוע נגמר תוך דקות".

בעקבות האירוע פונה שמיר לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, שם אושפז במשך ארבעה ימים כשהוא סובל מחתך עמוק מאוד בפניו. לאחר שחרורו מבית החולים, הוא החל בתהליך שיקום שנמשך כחודשיים, מכיוון שהעצבים בפניו נפגעו. בשל חומרת הפציעה הוחלט להוריד לשמיר את הפרופיל ל-45 ולהפסיק את שירותו כלוחם – אך הוא החליט לערער על כך בפני ועדה רפואית ולהעלות את הפרופיל ל-82, מה שאפשר לו לחזור לשירות כלוחם בחטיבת גבעתי.

מפקדיו שיבחו אותו על תפקודו באירוע והמליצו להעניק לו צל"ש, שאותו, כך גילה שמיר לאחרונה, הוא צפוי לקבל בחודש אוגוסט הקרוב. "את כל מה שעשיתי באותו יום לימדו אותי באימונים", סיפר שמיר לוואלה! NEWS במבט לאחור על האירוע. "אני לא גיבור. בסופו של דבר עשיתי את מה שנדרש ממני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully