וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: לא לעבוד בימי ראשון? זה יעשה לנו רק טוב

קרן אופק

25.7.2016 / 7:19

ניסיון ההפיכה בטורקיה, והאירועים האלימים בצרפת ובמינכן הורידו מסדר היום הציבורי נושאים חשובים במרחב המקומי בישראל. קרן אופק, אימא ל-2 ועובדת בחברת סלולר גדולה מסבירה למה סוף שבוע ארוך שעלה לאחרונה דווקא יטיב עמנו

עריכה: ניר חן

בסרטון למעלה: ריאיון באולפן וואלה! NEWS על קיצור שבוע העבודה

האירועים האחרונים בטורקיה ובצרפת הורידו באופן טבעי מסדר היום הציבורי בישראל נושאים מקומיים חשובים. כך לדוגמא, הצעות ויוזמות שנוגעות בכלל אוכלוסיית העובדים בישראל. עוד בטרם העדכונים השוטפים מההפיכה בטורקיה, התקיימו פה אצלנו דיונים ציבוריים על סוג של 'מהפכה' קטנה במרחב התעסוקתי. ההצעה לסוף שבוע ארוך, שהועלתה לפני כשבועיים, גררה דיון ציבורי ער. המתווה החדש שאושר בכנסת, מדבר על פיילוט שיחל כבר בשנה הבאה, במסגרתו יוענקו לעובדים בישראל 6 ימי חופשה נוספים, כחלק מסוף שבוע ארוך שיתחיל ביום חמישי ויימשך עד יום שני.

באורך לא מפתיע - לצד העובדים, ההורים, רשתות השיווק והסוחרים שהשמיעו קולות צהלה סביב החוק החדש, היו גם כאלה שהתלהבו פחות. ההצעה במתכונתה הנוכחית, אפוא, הביאה לקולות אכזבה מצד גורמים רבים במשק, ביניהם איגוד התעשיינים שהלינו על כך שהצעה זו תפגע בכלכלת המאקרו. לא כל שכן, גם בעלי עניין אחרים במרחב התעסוקתי הביעו התרעמות סביב הדבר. אותם קולות, התעלמו מהעובדה הפשוטה שעובדים בישראל עובדים כיום 43 שעות שבועיות על פי החוק, הרבה יותר ממה שעובדים ברוב מדינות ה-OECD. כך יוצא שהמציאות הנוכחית נושאת השלכות שליליות גם על יכולתם של רבים מהישראלים לאזן בין עבודה לבין המשפחה, יחד עם פגיעה קשה בפריון העבודה במשק.

שעות עבודה. ShutterStock
חיזוק התא המשפחתי חשוב יותר מעוד דוח בעבודה/ShutterStock

אי לכך ובתאם לזאת, עשו טוב בעלי העניין שחברו יחדיו על מנת לקדם את ההצעה לסוף שבוע ארוך שכן המציאות היומיומית מוכיחה שהישראלים זקוקים לכך. לא כל שכן, מעבר להישגיות בכל הקשור לחיי המשפחה של העובדים, יש בשינוי אמירה חברתית חשובה. זהו מאבק למען המשק כולו כלל, באופן שוויוני, ואין סיבה שהעובדים בישראל ימשיכו לעבוד יותר שעות מהעובדים במדינות מפותחות אחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

זמן חופשי לאימהות שווה יותר מכסף

חשוב לומר ולציין כי יישום הפיילוט נשען במידה רבה על האחריות האישית של העובדים. ידוע לכל כי שעון העצר המתקתק במקום העבודה יוצר לחץ ושחיקה במקצועות רבים. לאור זאת, כאימא, אני יכולה לומר בוודאות שקבלת שעות אקסטרה חייבות לטעמי להיות מנוצלות לחיזוק הקשר עם הקרובים. אמנם, נשמע מעט בנאלי, אך באוטוסטרדת הפרסומים שאנו חווים בימים האחרונים, הדבר חייב להיאמר בקול רם וברור. החודשים שנותרו עד ליישום הפיילוט צריכות להיות מנוצלות לבניית תבנית ואלטרנטיבות ראויות לחיזוק התא המשפחתי.

הווה אומר, יצירת תנאים נכונים לבילויים בעבור משפחות עם ילדים, בעבור זוגות, ייזום פעילויות חדשות ומרעננות או שיווק של אלה הקיימות. לצד זאת - צריכים להודות, מספר ימים חופשה נוספים בשנה אינם בהכרח יוצרים את המתכון המאוזן והנכון בין המשפחה והקריירה. ראוי כי יוזמי החוק יחד עם מקומות התעסוקה ידאגו שהחוק לא יהווה חרב פיפיות בכל הקשור לחיים האישיים של העובדים. שכן ניצול הזמן לטובת חיזוק התא המשפחתי והזוגי הנם בגדר הכרח ביוזמות מסוג זה, אין ספק כי המציאות האינטנסיבית בישראל דורשת זאת. למעסיקים יש לומר, כי לעניין זה התועלת מסוף שבוע ארוך הנה גדולה ומשמעותית שכן חיזוק התאים האישיים של העובדים בהכרח יביאו לפריון גדול, וכך לצמיחת העסק. הדברים, כך ידוע וכמו הרבה דברים בחיים קשורים האחד בשני. לסיום יש לומר, בעידן הנוכחי, המעסיקים חייבים להתייחס בכובד ראש לתפוקת העובדים, במקום לשעות העבודה. הימים החופשיים במסגרת החוק החדש הם התחלה של חשיבה מסוג זה.

קרן אופק היא יו"ר ועד העובדים בפרטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully