וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מאוכזב מכישלון ההפיכה: "ארדואן מיישם מדיניות קיצונית"

21.7.2016 / 22:45

נשיא סוריה טען כי בעקבות המרד בטורקיה, הנשיא מוציא לפועל את האידיאולוגיה של "האחים המוסלמים" המסכנת את ארצו ואת השכנות. הפרלמנט באנקרה אישר את מצב החירום במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא סוריה בשאר אסד האשים היום (חמישי) את נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בניצול ניסיון ההפיכה הכושל ליישום אידיאולוגיה אסלאמיסטית קיצונית שמסכנת את ארצו ואת המדינות השכנות.

"הוא (ארדואן) ניצל את ההפיכה כדי ליישם את האג'נדה של 'האחים המוסלמים' בתוך טורקיה", אמר השליט לסוכנות ידיעות קובנית, כך לפי חשבון המקושר ללשכת הנשיאות בדמשק. "זה דבר מסוכן לטורקיה ולמדינות השכנות, כולל סוריה".

היחסים בין אסד לארדואן, שהיו בעבר בעלי ברית קרובים, הידרדרו לאחר תחילת מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011. דמשק מאשימה באנקרה בתדלוק המלחמה באמצעות תמיכה במורדים אסלאמסטיים ובמתן מעבר ללוחמים זרים לתוך שטחה של סוריה.

עוד על ניסיון ההפיכה
ארדואן הכריז על מצב חירום: "יחזק את הדמוקרטיה ושלטון החוק"
שובו של הסולטן: ארדואן חזר לבירה לראשונה מאז ניסיון ההפיכה
אובמה שוחח עם ארדואן והפציר בו: "גלה איפוק עם האחראים למרד"

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן ונשיא סוריה בשאר אסד. רויטרס
היו בעבר בעלי ברית. ארדואן ואסד, 2010/רויטרס

הפרלמנט בטורקיה אישר היום באופן רשמי את הכרזתו של ארדואן על מצב חירום במדינה למשך שלושה חודשים בעקבות המרד הכושל. המחוקקים גיבו את הצעד ברוב של 346 תומכים מול 115 מתנגדים. מפלגת השלטון והצדק, שנוסדה בידי ארדואן ונמצאת בשלטון מאז 2002, מחזיקה ברוב מוצק בפרלמנט.

הנשיא הכריז אתמול בערב על התכנית שתאפשר לרשויות לפעול במהירות וביעילות לדבריו נגד תומכי ההפיכה. הוא מאשים את יריבו פתהוללה גולן, הגולה בארצות הברית, בתכנון הקשר. אנקרה דורשת את הסגרתו אולם גולן מכחיש את הטענות נגדו וטוען כי ארדואן, בעל בריתו לשעבר, ביים את ההפיכה.

מאז דיכוי המרד, שבו נהרגו כמעט 300 בני אדם, נעצרו, הודחו או הושעו עשרות אלפי חיילים, שוטרים, שופטים, תובעים, ראשי אוניברסיטאות, מורים, אנשי דת וגורמי ממשל נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully