וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון היום בהצעה לדחות את נושא גיוס בחורי ישיבות בשנה נוספת

20.11.2000 / 9:51

בג"ץ קבע כי ההסדר אינו חוקי והורה לשנותו עד תחילת דצמבר; יו"ר ועדת הכנסת מבקש להעביר "הוראת שעה" שתעניק לשר הביטחון סמכות לפטור בחורי ישיבות מגיוס לשנה הקרובה; טריף: "סיום חפוז של הוועדה לא יהיה נכון ורציני"; יו"ר שינוי: "מדובר בהנצחת השרץ"

ועדת הכנסת תדון היום בהצעת חוק להאריך בשנה נוספת את ההסדר הנוכחי בנושא גיוס בחורי ישיבות לצה"ל, ובמקביל לדחות בשנה גם את יישומי ועדת טל. הדחייה תאפשר לוועדה המיוחדת להשלים את הליך החקיקה בנושא, באותו פרק זמן.

בעוד חודש תפוג ההארכה שנתן בג"ץ להסדרת הנושא משום שמתכונתו הנוכחית אינה חוקית. בג"ץ קבע כי יש לשנות את הפטור הגורף שניתן כיום על ידי שר הביטחון עד השמונה בדצמבר.

יושב ראש ועדת הכנסת, ח"כ סלאח טריף (ישראל אחת), שמכהן גם כראש הוועדה המיוחדת שהוקמה בכנסת בנושא גיוס בחורי ישיבות, מבקש להעביר באופן זמני, "הוראת שעה" שתכלול רק את הסעיף הראשון של ועדת טל. הסעיף מקנה לשר הביטחון סמכויות להמשיך בהסדר הקיים למשך שנה. לטענתו "סיום חפוז של עבודת הוועדה המיוחדת לא יהיה נכון ורציני". טריף גורס כי אין להחליט בנושאים אלו תחת אש, "האירועים הביטחוניים מחד גיסא, והקואליציה הרעועה מאידך גיסא, אינם מקלים את העבודה ודרוש פרק זמן נוסף כדי לסיים את המלאכה".

יו"ר שינוי, יוסף לפיד, אמר בתגובה כי הוועדה מבקשת לאשר את הסידור שאינו חוקי לפי קביעת בג"ץ. "מדובר בהנצחת השרץ, בלי השינוי הקוסמטי של ועדת טל". "הוראת שעה", קבע לפיד "משמעותה קבירת הנושא כולו".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully