וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הגאווה בירושלים: שניים נעצרו בחשד שתכננו לפגוע במשתתפים

יום לאחר שפעילי ימין הורחקו מהמצעד בבירה, נעצר פעיל להב"ה ואדם נוסף נעצרו בחשד שניסו לתכנן פגיעה בצועדים. אתמול עוכבו לחקירה אמו וחמישה מאחיו של ישי שליסל, שרצח את שירה בנקי במצעד הגאווה בשנה שעברה

עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: המשטרה מזהירה תושבים ביצהר מפני הגעה למצעד)

חשוד נעצר אמש (רביעי) בגין ניסיון לתכנן פגיעה במשתתפים במצעד הגאווה בירושלים. חשוד נוסף, פעיל להב"ה תושב אזור הבירה, עוכב לחקירה ונעצר על ידי משטרת ירושלים, שפשטה על ביתו. זאת, לאחר שהתבקש להצהיר כי לא יגיע למצעדים בערים אחרות, והתבטא בחריפות נגד מצעדי הגאווה בפייסבוק. הוא נעצר כיממה לפני מצעד הגאווה, שייערך היום אחר הצהריים.

ביום שלישי מסרו גורמים במשטרת מחוז ירושלים כי המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים ובשורת צעדים לאבטחת מצעד הגאווה בעיר. כחלק מהפקת הלקחים מאירוע הדקירה בידי ישי שליסל במצעד אשתקד, במשטרת ירושלים גייסו מאות שוטרים למבצע אבטחת המצעד, לצד פעילויות מודיעיניות סמויות וגלויות, במהלכן זוהו אזרחים שהמשטרה חוששת כי ינסו לפגוע בצועדים ואלה נקראו לשיחות אזהרה. במשטרה סירבו לפרט האם הוציאו צווי הרחקה לגורמים הללו.

עוד בנושא:
71% מהציבור: מתנגדים לאמירת הרב שחברי הקהילה הגאה הם סוטים
מאות רבנים תומכים בלוינשטיין: לא לתת מקום לתופעות לא מוסריות
אביו של שליסל על הרחקת בני המשפחה: "חבל שלא עשו יותר בשנה שעברה"

המשטרה מזהירה תושבת יצהר לקראת מצעד הגאווה בירושלים. יולי 2016. ארגון חוננו, מערכת וואלה! NEWS
כוחות מזהירים תושבים בהתנחלות יצהר, אתמול בלילה/מערכת וואלה! NEWS, ארגון חוננו

המשטרה פנתה אתמול לפעילי הימין על בסיס מידע מודיעיני ולפיו קיים חשש שינסו לפגוע בצועדים. נגד חלקם הוצאו צווי הרחקה מאזור המצעד. לדברי עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג אותם, לא מדובר בצו בית משפט, אלא במסמך משטרתי שדורש מהפעילים לחתום כי הם לא יהיו באזור ירושלים בזמן ההפגנה.

לדברי א', אם לארבעה ואשת חינוך מיצהר שהוזהרה במהלך הלילה, "אחד השוטרים הקריא לי ממסמך שאסור לי ביום חמישי בזמן המצעד להגיע לירושלים, להתקרב למצעד, לפגוע במישהו שם בנפש או בגוף ושבמידה ואעבור על כך אני צפויה לטיפול חמור של המשטרה".

מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2015. נועם מושקוביץ
מצעד הגאווה בירושלים, 2015/נועם מושקוביץ

זו לא הפעם הראשונה שהמשטרה מגיעה אליה בהקשר למצעדי גאווה, ולדבריה לפני המצעד בתל אביב היא נלקחה לתחנה ולאחר חצי שעה שחררו אותה, לטענתה, "לאחר שהבינו שמדובר בטעות". גם לפני המצעד באשדוד היא קיבלה שיחת אזהרה.

"זה לא נעים. זו לא הפעם הראשונה שעושים לי את זה. לא עשיתי כלום, לא היה לי מושג שיש מצעד והם מחליטים שאני סכנה לציבור ואי אפשר להתנהל ככה בחיים", אמרה. "אין לי קשר לעניין הזה, לא עשיתי מעולם דבר בנושא, אני לא מתבטאת בשום צורה בנושא ולא מפגינה נגד זה. נטפלים סתם לאישה נורמטיבית שומרת חוק בלי שום סיבה. זה מטריד כי אני ברשימות שלהם ועכשיו כל פעם יציקו לי בעניין למרות שהם הבינו לפני המצעד בתל אביב שהם טעות".

ישי שליסל מדבר מהכלא. נועם מושקוביץ
שליסל/נועם מושקוביץ

בתוך כך, אתמול עוכבו לחקירה אמו וחמישה מאחיו של ישי שליסל, שרצח את הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים לפני שנה וניסה לרצוח שישה נוספים. מעצרו של אחיו הוארך ביממה, בעוד השאר שוחררו לבתיהם.

(עדכון ראשון: 8:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully