וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לוינשטיין בשיחה סגורה: "אפשר לסייע לאנשים לתקן נטיות"

20.7.2016 / 19:57

בשיעור שהעביר השבוע לתלמידיו, וחלקו הגיע לידי וואלה! NEWS, ביקש הרב שקרא להומואים "סוטים שמטריפים את המדינה", להבהיר את עמדתו. "אני לא נותן לגיטימציה, אני מטפל ומפנה לאנשי המקצוע"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: שניר דבוש

לאחר הסערה שעורר הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, עם "נאום הסוטים", לוואלה! NEWS הגיעו חלקים משיעור שהעביר השבוע לתלמידיו ובו הבהיר את עמדתו בפעם הראשונה. הרב לוינשטיין הסביר כי המילה "סטייה" שבה השתמש לא באה ממקום שיפוטי, אלא ממקום של "הגדרה מדעית". לדבריו, "עד שנת 1973 הגדירו פסיכולוגים אמריקנים את הנטיות ההפוכות כסטייה מעולם הטבע. בעקבות לחץ גדול הם נאלצו לשנות את ההגדרות והפסיקו לטעון שזו סטייה, אך מלכתחילה ההגדרה שלהם הייתה שזו סטייה".

לאורך השיעור השתמש הרב לוינשטיין בהגדרה "בעלי נטיות הפוכות" ולא חזר על המילה "סוטים". עם זאת, הקדיש את מרביתה לשירותם של חיילים דתיים בצה"ל. "היום מנסים לכפות על החייל הדתי עולם ערכים שסותר את אמונתו ויהדותו. זו כפייה שאנחנו לא יכולים להסכים לה", אמר.
הרב הבהיר: "איני אוהב לכפות את דעתי על אחרים ואיני אוהב שאחרים כופים את דעתם עליי. אני אדם חופשי וחירותי, שלא מוכן שאף אחד יגיד לו מה לחשוב ומה להגיד. לכן, אני חושב שלכל אחד מותר לחשוב ולהגיד מה שהוא רוצה וכל אדם חופשי לעשות כרצונו ואמונתו".

הרב יגאל לוינשטיין על הקהילה הגאה: "סוטים, איבדו את הנורמליות של החיים". ספק 500
"מנסים בצע לגרום לדתיים לתת לגיטימציה למעשים אסורים". לוינשטיין/ספק 500

מכינת עלי, שהרב לוינשטיין הוא אחד ממקימיה, הוציאה מתוכה בוגרים שהתקדמו לדרגות בכירות מאוד בצה"ל. במשך שנים רבות היא זכתה לחיבוק תקשורתי ושיתוף פעולה מתוך הצבא, עם זאת, גם בשיעור שמסר לוינשטיין שלשום, כמו גם בכנס ליב"ה, הוא הרבה להתלונן על צה"ל ותפקודו מול החייל הדתי. "היום בצבא מנסים לגרום לחיילים הדתיים לתת לגיטמציה למעשה שאסור על פי התורה, מהחמורים שיש ביהדות", אמר. "משכב זכר נקרא בתורה תועבה, תועבה זו הגדרה שיפוטית מוסרית שקובעת שזה דבר שלילי ביותר".

"אדם נולד עם נטיות - חלקן חיוביות וחלקן שליליות. התורה לא באה בטענות לאדם על נטיותיו השליליות, היא לא מאשימה אותו על כך. מה כן התורה מגדירה? שאסור לו לאדם להוציא מהכח אל הפועל את הנטיות השליליות. יש לך נטייה לכעוס, זה בסדר, אבל אסור לך לכעוס. איזהו הגיבור - הכובש את יצרו. זו הגדרת התורה. ישנם אנשים שנולדו עם נטיות הפוכות, התורה לא שופטת אותם אם זה טוב או רע, אבל על המעשה עצמו היא אוסרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"לפי התורה, צריך לחבק אדם שסובל ולעזור לו"

הוא הוסיף כי יש להפריד בין עמדתו הציבורית לדרך שבה הוא מסייע לקהילת הלהט"ב ברמה האישית. "לפי התורה, אדם שסובל, צריך לחבק אותו לאהוב אותו ולעזור לו. אני אמנם נאבק ציבורית נגד מתן לגיטימיות לנטיות הפוכות ונגד הדרישה שאני כאדם דתי אתן למה שאסור מן התורה לגיטמציה, זו עמדתי הציבורית", אמר. "אבל ברמה האישית אני מטפל, מסייע, מאזין, עוזר ומפנה למיטב אנשי המקצוע. ישנם רבים שניתן לסייע להם ולתקן את הנטיות ההפוכות. אלו שלא ניתן לסייע להם, צריך לעזור להם, לתמוך בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully