וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות: חמישה דברים שצריך לדעת היום

20.7.2016 / 6:44

ועדת השחרורים תדון פעם נוספת בבקשת קצב לשחרור מוקדם. שנתיים עברו מאז אסון הנגמ"ש במבצע צוק איתן. 47 שנים לנחיתה ההיסטורית של האדם הראשון על הירח ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

דיון חוזר בבקשת קצב לשחרור מוקדם

חג בבית הנשיא לשעבר והאנס משה קצב שוחרר לחופשת פסח בביתו. ניב אהרונסון
הנשיא לשעבר קצב שהורשע באונס בחופשה מהכלא עם רעייתו גילה, אפריל האחרון/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום תתכנס ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר כדי לדון מחדש בבקשתו של הנשיא לשעבר משה קצב לשחרור מוקדם. קצב מבקש להפחית שליש מתקופת מאסרו, לאחר שריצה כבר שני שליש מעונשו. קצב נידון לשבע שנות מאסר בגין אונס, מעשים מגונים והטרדה מינית. ועדת השחרורים מתכנסת לאחר שבית המשפט הנחה אותה לעשות כן. באפריל האחרון דחתה הוועדה את בקשת קצב.

שנתיים לאסון הנגמ"ש בשג'אעיה ולחטיפת גופת אורון שאול

סמל אורון שאול הוא החייל הנעדר מאסון הנגמ"ש. ערן גילווארג
אחד הנגמ"שים נתקע ונפגע מטיל נ"ט. אורון שאול/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנתיים, במהלך מבצע צוק איתן, החל קרב שג'אעיה ברצועת עזה שבו נהרגו שבעה חיילי חטיבת גולני, וגופתו של אורון שאול נחטפה. משימתו של צה"ל הייתה להרוס מנהרות התקפיות שיוצאות מתוך הרצועה אל שטח ישראל ולפגוע בתשתיות טרור של חמאס. חיילי גולני נכנסו לשטח הרצועה באמצעות כלי רכב משוריינים. אחד הנגמ"שים נתקע בשל תקלה טכנית והפך מטרה נייחת. הוא הותקף באמצעות טיל נ"ט שהוביל למותם של החיילים – מקס שטיינברג, שחר תעשה, דניאל פומרנץ, שון מונדשיין, בן וענונו ואורן נח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

דיון בתופעת נשירת תלמידים בבתי הספר

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
תופעת הנשירה מבתי ספר קיימת בקרב אוכלוסיית התלמידים/בן קלמר

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת החינוך של הכנסת בתופעה של נשירת תלמידים מבתי הספר. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יחד עם משרד החינוך מלמדים על קיום התופעה ומראים כי לא כל התלמידים מצליחים להגיע לרגע סיום לימודיהם בבית הספר התיכון, וחלקם נושרים מהלימודים עוד קודם לכן. ועדת החינוך תדון הן בהיקף התופעה בחברה והן בדרכים אפשריות לצמצומה.

האיש הראשון על הירח

ניל ארמסטרונג ואפולו 11 נוחתים על הירח, 1969. AP
הראשון שכף רגלו דרכה על פני הירח. ארמסטרונג עם דגל ארצות הברית, 1969/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 47 שנים, בשנת 1969, נחת האסטרונאוט האמריקני ניל ארמסטרונג על הירח. ארמסטרונג הוא האיש הראשון שכף רגלו דרכה על פני הירח וזאת במסגרת היותו מפקד של אפולו 11. ברגע שנחת על הירח אמר את המשפט הידוע: "צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות". הצוות של אפולו 11 מונה, נוסף לארמסטרונג, את מייקל קולינס ואדווין אולדרין.

יצירת האומנות המעופפת היחידה בעולם תוצג בישראל

יצירת האומנות המעופפת "האיש החושב" בכיכר רבין בתל אביב. הדמיה של סטודיו BB&A, ספק 500
מעביר מסר של שלום וסולידריות. הדמיה של כדור הפורח מעל כיכר רבין/ספק 500, הדמיה של סטודיו BB&A

אתם צריכים לדעת שהיום תוצג בכיכר רבין שבתל אביב יצירת האומנות המעופפת היחידה בעולם. היצירה הגיעה לישראל לקראת פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי. מדובר בכדור פורח המכונה "הראש החושב" והוא פרי עמלו של האמן השוודי פיטר הלבורן. מטרת היצירה היא לקדם מסר של שלום וסולידריות אנושית. את היצירה יציג עתה הטייס ההולנדי אייק וויסר, שרכש את היצירה של הלבורן משנות ה-80, והשיב אותה לחיים על ידי הצגתה במדינות בסכסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully