וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נורא, הרב לוינשטיין, מותר לפעמים להיות בצד המפסיד

20.7.2016 / 0:00

אם מקשיבים טוב להרצאתו של הרב, ניתן להבין שהבעיה שלו היא לא עם הקהילה הגאה – אלא שההשפעה שלו ושל שאר הרבנים על הצבא והחברה הישראלית הולכת ויורדת. אולי באמת הגיע הזמן שכבוד הרב יבין שהעולם משתנה. דעה

ספק 500

הרב יגאל לוינשטיין יצא בשצף קצף כנגד הקהילה הגאה ותקף אותם בצורה מסיתה אך עיקרי דבריו היו מופנים כלפי מאבקם של רבני הקו מול צה"ל על מה שהם מכנים תודעתה של החברה הישראלית ובעיקר של צה"ל. אם אפשר לומר שדבר טוב אחד קרה בפרשה הזו זה הסרת המסכות מעל תדמיתם של אותם רבנים שאוחזים בגישתו של לוינשטיין.

רבני הציונות הדתית שאוחזים בגישה ממלכתית, ומתנגדים בין השאר לסירוב פקודה, יצרו את הרושם לפיו הם מקבלים את המדינה על כל מורכבותה כפי שהיא. לא שאין להם שאיפה לשנות אבל גם הטענות שלהם הוצגו בצורה רכה. ועכשיו המסכה הוסרה ומתברר שלא כך הדבר. מי שהאזין לדבריו המלאים של לוינשטיין לא יכול היה שלא לקבל את הרושם שלאחר שנים בהם הייתה להם אמירה חשובה וקובעת בצה"ל – עתה הלך להם לאיבוד השליטה בהתנהלות צה"ל.

כבוד הרב, הגיע הזמן להתעדכן

חשוב לציין כי דמוקרטיה צריכה להכיל דעות שונות וקוטביות. לוינשטיין יכול לאחוז בדעות כאלו, גם אם צורת ההתנסחות שלו מול הציבור הגאה לא הייתה מכובדת, בלשון המעטה. ובכל זאת, זו זכותו להתנגד לתופעה וכן לנסות להשפיע על הצבא והחברה הישראלית. הציבור ישפוט ויחליט אם הוא בעד או מתנגד.

אבל על מה הזעקה הגדולה אותה הוא ביטא? מה השבר הגדול עליו הוא מדבר? אם מקשיבים בעיון לכל הרצאתו התשובה ברורה. לאחר שנים שלרבנים הייתה השפעה גדולה מאוד על התכנים בצה"ל, כפי שלוינשטיין אמר, השפעה זו הולכת ויורדת. לקראת סיום מזכיר לוינשטיין שהוא חילוני במקור ובתקופתו הומואים נתפסים סוטים, רפורמים לא היו חלק מהיהדות, שהפלסטינים הם האויב והרשע הגמור והאמונה בצדקת הדרך הייתה ברורה גם לחילונים גמורים כמהו בשעתו.

אז כבוד הרב לוינשטיין, אם לא היית מעודכן, העולם משתנה - וסיפור חייך הוא דוגמא לכך. אנשים משתנים, ערכים משתנים לכאן ולכאן, ואין יותר לגיטימי מזה. למרות עשרות השנים שהרבנות הצבאית הייתה בעלת הבית המלאה על המותר והאסור לכלל החיילים דתיים וחילוניים כאחד, למרות שנים בהם עיכבה שילוב נשים והכנסת תכנים פלורליסטיים לצבא הדברים השתנו. כיום כפי שאתה מציין רק ההלכה נקבעת על ידכם, לא נורא פעם מצליחים ופעם מפסידים. שום אסון לא קרה למרות שהצבא לא ממשיך בכל דבר להיות מחויב לתנאים שלכם, לא כל מי שהוא לא אתה הוא אסון לצה"ל ולחברה הישראלית. אתם תמשיכו מן הסתם לנסות להשפיע וזה לגיטימי לחלוטין אבל קח בחשבון ואל תייצר דרמה שלפעמים זה לא הולך לכם. הצבא צריך להמשיך גם להתחשב בכם ובאורח חייהם של החיילים הדתיים אבל יש מקום לדאגה גם לאוכלוסיות אחרות והגיע הזמן שתבינו את זה ותפסיקו עם ההתנשאות כלפי כל מי שהוא לא בצלמכם ודמותכם.

ואולי הגיע הזמן שתרגישו איך מרגישים לא מעט חיילים שהלכות שלכם קובעות גם להם מה מותר ומה אסור במסגרת השירות הצבאי שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully