וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בגרמניה: דגל דאעש נמצא בחדרו של הפליט שדקר

שר הפנים של מדינת בוואריה הודיע כי דגל מצויר של הארגון אותר בחדר שבו שהה הנער שתקף נוסעים בתחנת רכבת גם בגרזן בטרם נורה למוות. דאעש טוען: "הוא לוחם של הארגון". ארבעה נפצעו בפיגוע, בהם שניים במצב אנוש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

דגל מצויר של דאעש נמצא בחדרו של הפליט האפגני שדקר הלילה נוסעים ברכבת בדרום גרמניה ותקף אותם בגזרן - כך מסרו הבוקר (שלישי) גורמים רשמיים במדינת בוואריה. הנער בן ה-17 פצע ארבעה אנשים מהונג קונג, בהם שניים באורח אנוש. הוא נורה למוות בידי המשטרה בעיר וורצברג כשהוא ניסה להימלט. בהודעה בסוכנות הידיעות אעמאק, המזוהה עם הארגון, פורסם כי הפליט היה לוחם של "המדינה האסלאמית".

לפי עדי ראייה, המחבל צעק "אללה אכבר". תושב האזור סיפר לסוכנות הידיעות הגרמנית כי הקרון שבו אירעה ההתקפה "היה דומה לבית מטבחיים". האירוע התרחש כמה ימים לאחר פיגוע הדריסה בניס, שם נרצחו 84 בני אדם כשהמחבל ממוצא תוניסיאי שעט במשאית לעבר קהל רב שחגג את יום הבסטיליה.

פיגוע בתחנת רכבת בבוואריה בגרמניה 19 יולי 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בגרמניה, הלילה/רויטרס

יואכים הרמן, שר הפנים של מדינת בוואריה, סיפר לטלוויזיה המקומית כי הדגל נמצא בין חפציו של הפליט בחדרו שבעיירה הסמוכה אוקשנפורט. לדבריו, מוקדם מדי לקבוע אם הוא היה חבר בארגון אסלאמסטי או עבר הקצנה בתקופה האחרונה. הפליט, שביקש מבקלט לאחר שהגיע לגרמניה לבדו, חי עם משפחה אומנת לאחר שעבר ממרכז פליטים בעיירה.

בשנה שעברה הגיעו למדינה יותר ממיליון בני אדם, בהם 150 אלף אפגנים. עם זאת, המספרים הצטמצמו משמעותית מאז נקט האיחוד האירופי צעדים לעצירת זרם המהגרים ליבשת.

העיתון "דרום סין מורנינג פוסט" דיווח כי ארבעת הפצועים היו ככל הנראה אדם בן 62, אשתו בת ה-58, בתם בת ה-27 ובן זוגה בן ה-31. בנם בן ה-17 שהיה עמם לא נפגע. העיתון דיווח כי האב והחבר ניסו להגן על יתר בני המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully