וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים ששבו מטורקיה הנצורה: "פחדנו ודאגנו, לא סיפרו מה קורה"

17.7.2016 / 0:23

תיירים ששהו באנטליה בזמן שפלגים בצבא ניסו לכבוש את השלטון, סיפרו עם נחיתתם בנתב"ג על רגעי הדרמה וחוסר האונים. "העובדים במלון שיקרו לנו, רצינו להקדים את הטיסות"

צילום: אור רביד

טורקיה הייתה עדה ביממה האחרונה לטלטלה פוליטית וצבאית של ממש, בעקבות ניסיון ההפיכה של פלגים בצבא המתנגדים לנשיא רג'פ טייפ ארדואן. לאחר שעות של חוסר ודאות, התברר כי המהלך להפלת השלטון בכוח לא צלח ואמש (שבת) שבו לארץ ישראלים ששהו במדינה במהלך האירועים הדרמטיים.

"הטיסה שלנו לארץ יצאה בעיכוב של שעתיים וחצי", סיפר נימאר שחאדה, שנחת עם רעייתו בנתב"ג לאחר חופשה באנטליה. "בזמן שבאיסטנבול היה ניסיון ההפיכה, הסתובבנו באזור המלון והיינו בשוק מקומי. לא ידענו על הבלאגן ורק כשבני המשפחה החלו לצלצל אלינו הבאנו שקורה משהו. באנטליה לא הרגשנו כלום". לדבריו, "בני המשפחה המודאגים ביקשו שלא נתרחק מהמלון כדי שלא ניפגע. אנחנו שמחים לחזור לארץ".

דליה ביטון, נוסעים ישראלים ששבו לישראל מטורקיה, יולי 2016. ניב אהרונסון
"מבינים מהר מאוד שמשהו לא כשורה". דליה ביטון ומשפחתה, אתמול בנתב"ג/ניב אהרונסון

בסיף עאבד, שגם הוא נפש באנטליה עם משפחתו, סיפר עם שובו לישראל כי "היתה תחושה של פחד ודאגה בקרב כל הקבוצה שלנו, דקות אחדות אחרי שהתחיל הבלאגן ניתקו לנו את שידורי הטלוויזיה במלון וצוות המלון והעובדים שיקרו לנו כששאלנו מה הסיבה להפסקת השידורים".

לדבריו, "רצינו להקדים את הטיסה כי ממש דאגנו למשפחה. במסגדים קראו להמוני המתפללים להגיע לתפילות דחופות שלא בשעות הרגילות. ניסינו ליצור קשר עם השגרירות ולא ענו לנו, אז דרך הרשתות החברתיות פניתי לסגן השר איוב קרא שהרגיע אותנו. גם כשהגענו לשדה התעופה באנטליה הציקו לנו עם הסדרי אבטחה מוגזמים. הטיסה שלנו נדחתה בשעתיים וחצי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נוסעים ישראלים ששבו לישראל מטורקיה, יולי 2016. ניב אהרונסון
"שמענו פיצוצים חזקים מהחלונות". מוראט ארויו בנתב"ג/ניב אהרונסון

מוראט ארויו, ישראלי ממוצא טורקי ששהה אצל משפחתו באיסטנבול בעת ניסיון ההפיכה, סיפר: "הייתי אצל בני המשפחה כשכל הבלאגן התחיל, זה קרה לקראת 23:00, עודכנו בפרטים בעיקר מהטלוויזיה והרשתות החברתיות. בשעה 2:30 המורדים השתלטו על CNN ו-NTV והחשיכו את השידורים. "לקראת שעות הבוקר התחיל הוונדליזם ברחובות", הוסיף. "שמענו פיצוצים חזקים מהחלונות. אני דואג מאוד למשפחה שלי שנשארה מאוחר באיסטנבול, אף אחד מהמשפחה לא היה בעד ההפיכה".

דליה ביטון, שנחתה בנתב"ג לאחר 18 שעות המתנה בנמל התעופה אטאטורק באיסטנבול, סיפרה ש"האווירה הייתה מאוד מוזרה בשדה, מבינים מהר מאוד שמשהו לא כשורה מתרחש. כשהסתכלנו החוצה ראינו טנקים צבאיים, הבנו מהר מאוד שמדובר בניסיון להפיכה צבאית, שדה התעופה היה מפוצץ הנוסעים, עשרות מפגינים צעירים נכנסו לשדה ושאגו בקולי קולות 'טורקיה טורקיה', הניפו את דגלי המדינה".

לדבריה, "המורדים היו מאוד נעימים, הרגיעו את התיירים שאין כוונה לפגוע בהם. היה פחד גדול וחוסר וודאות באוויר. לאחר עיכובים ארוכים נחתנו בשעה טובה בבית".

נוסעים ישראלים ששבו לישראל מטורקיה, יולי 2016. ניב אהרונסון
"סיפרו לנו שהסתתרו מתחת לשולחן". מאורציו וסימה בנתב"ג/ניב אהרונסון

מאורציו וסימה מחכים בנתב"ג לבת האחות ולבנה, שנתקעו בנמל התעופה אטאטורק אליו הגיעו לצורך טיסת המשך מארגנטינה. "אנחנו מחכים לבת אחותי ובנה, הם מגיעים לביקור בישראל בפעם הראשונה", סיפרו, "הם כבר היו צריכים להיות בארץ אתמול, ובגלל המהומות נתקעו שעות בשדה. הם נחתו אתמול לפנות ערב באטאטורק ורק בשעה 1:00 בלילה הצלחנו לתפוס אותם".

"הם מאוד פחדו", המשיכו, "הם סיפרו לנו שהם הסתתרו מתחת לשולחן כדי להגן על עצמם. היה רעש ומהומה, נשמעו הדי יריות ופיצוצים מחוץ לשדה, המוני מפגינים נכנסו לתוך שדה התעופה, זה היה רגע קשה ומפחיד. ברגע מסוים ניתק הקשר ועד השעה 6:00 בבוקר לא שמענו מהם. הם לא ידעו כלום, כמו מתי יוכלו לעלות על טיסה לארץ".

(עדכון ראשון: 22:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully