וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ לישראלים בטורקיה: "הישארו בבתי המלון"

16.7.2016 / 0:55

בירושלים קראו למי ששוהה במדינה לא לצאת לרחובות, והוסיפו שלחדר המצב של המשרד מגיעים טלפונים מישראלים שקרוביהם במדינה. ישראלי שנופש בעיר אלניה: "מקווה שנחזור הביתה בשלום"

אנשי צבא טורקים בכיכר טסקים באיסטנבול. רויטרס
אנשי צבא טורקיה בכיכר תקסים באיסטנבול, הלילה/רויטרס

משרד החוץ ביקש הלילה (שבת) מכל הישראלים שנמצאים בטורקיה להישאר בבתי המלון או בבתים שבהם הם שוהים ולא לצאת לרחוב. עוד נמסר: "אנחנו בקשר עם כל השליחים שלנו, לכולם שלום והם הונחו להישאר בבתיהם". משרד החוץ הוסיף כי חדש המצב בנוגע לנעשה בטורקיה מתוגבר ומגיעים אליו טלפונים מישראלים שקרוביהם נמצאים במדינה.

"במלון המליצו לא לצאת החוצה, המועדונים כיבו את המוזיקה, הרחובות ריקים", תיאר אברהם איפרגן, תושב ראשון לציון שנופש באלניה שבדרום טורקיה. "תוך שעתיים וחצי יצאו 15 כלי רכב מהבסיס הצבאי שנמצא בסמוך למלון, יש מטוסים באוויר, ג'יפים צבאיים והמון חיילים ברחוב, הנוכחות הצבאית תוגברה ואנחנו בינתיים מסתגרים במלון, אמרו לנו לשמור על פרופיל נמוך".

עוד בנושא:
צבא טורקיה הכריז כי השתלט על המדינה; ארדואן לתומכיו: "צאו לרחובות"
בעקבות ניסיון ההפיכה: בוטלו כל הטיסות לאיסטנבול
עדכונים שוטפים | ניסיון הפיכה בטורקיה: הרמטכ"ל נלקח בן ערובה

אנשי צבא טורקי בכיכר טסקים באיסטנבול טורקיה. רויטרס
חיילים בכיכר תקסים באיסטנבול, הלילה/רויטרס

איפרגן הוסיף: "יש חשש, אשתי התקשרה אליי בלחץ מהבית. אני מקווה שהכול יהיה בסדר, בסך הכול אני רוצה לשמור על שגרה. כשהכול התחיל היינו במלון, ואז יצאתי החוצה כדי לראות מה קורה – אבל אמרו לי להישאר במלון. עכשיו אני צופה בנעשה מהחדר". לדבריו, פעילות המלון הופסקה ו"אין אפילו שירות, קורה משהו לא שגרתי". "מקווה שנחזור לארץ בשלום", סיכם.

צבא טורקיה הכריז הערב כי "השתלט על המדינה למען הסדר הדמוקרטי ולמען שימור זכויות האדם". בהודעה ששידר הצבא ברשת TRT הממלכתית, לאחר שהשתלט עליה, הודיע על תחילתו של שלטון צבאי ועל עוצר בערים. "שלטון החוק הדמוקרטי והחילוני נשחק על ידי הממשל הנוכחי", נמסר בהצהרת הצבא, שהכריז גם על ניסוח חוקה חדשה בהקדם האפשרי. כמו כן, נמסר כי תוקם "מועצת שלום" שתבטיח את ביטחון האזרחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חייל ליד גשר בואזיצ'י המחבר בין שני חלקיה של איסטנבול בעת ניסיון ההפיכה, 16 ביולי 2016. רויטרס, רויטרס
חייל טורקי בגשר בואזיצ'י המחבר בין שני חלקיה של איסטנבול/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully