וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קפלי כביסה": ח"כ עזריה הגישה תלונה לקצין הכנסת על הטרדות

14.7.2016 / 19:54

בחודשים האחרונים נתונה ח"כ רחל עזריה להטרדות ברשתות החברתיות בשל התנגדותה להצעת חוק הקוראת לבטל את חזקת הגיל הרך. בין היתר נכתב: "כל הגרושים אלימים – מחכים שבעלך כבר יתגרש"

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: יותם רונן ורוני כנפו

(בווידאו: דיון באולפן וואלה! NEWS על החוק לביטול חזקת הגיל הרך, בחודש שעבר)

ח"כ רחל עזריה (כולנו) הגישה בשבוע שעבר תלונה לקצין הכנסת בשל הטרדות חוזרות ונשנות ברשתות החברתיות, על רקע התנגדותה לביטול חזקת הגיל הרך. עזריה היא מהמתנגדות הבולטות בקואליציה להצעת החוק של ח"כ יואב קיש (הליכוד) לביטול החזקה, הקובעת כי ילדים להורים גרושים עד גיל שש יועברו אוטומטית למשמורת האם. בעקבות כך היא נתונה זה חודשים למתקפה ביקורתית מכיוונם של אבות גרושים הפועלים לביטול החזקה.

בשבועיים האחרונים, מאז נדחתה העלאת הצעת החוק בקריאה טרומית, התגברה מחאתם של האבות ועשרות פוסטים המגנים את עזריה הופצו ברשתות החברתיות. בין הפוסטים שעזריה העבירה לבחינת קצין הכנסת היו, לדוגמה, תמונות של עזריה עם הכיתוב: "ח"כ עזריה: אני דואגת לנשים - שישבו בבית ויקפלו כביסה" ו"ח"כ רחל עזריה: כל הגרושים אלימים - מחכים שבעלך כבר יתגרש". עזריה, בתגובה, פנתה לקצין הכנסת, שהעביר את החומרים שהציגה לבחינת המשטרה. בכנסת אישרו את הפרטים.

עוד בנושא:
ח"כ ביטן ריכך את נוסח הצעת חוק חזקת הגיל הרך: ח"כ קיש משך אותה
משבר בקואליציה סביב ביטול חזקת הגיל הרך: מה יעלה בגורל החוק?
ילדים לא יועברו אוטומטית לאם: ועדת השרים ביטלה את חזקת הגיל הרך

פוסטים בפייסבוק נגד חברת הכנסת רחל עזריה. יולי 2016. פייסבוק, צילום מסך
אחד הפוסטים נגד עזריה/צילום מסך, פייסבוק

הפולמוס בנושא חזקת הגיל הרך מעורר אמוציות קשות בשני הצדדים של המתרס. ארגוני אבות פועלים בתוקפנות לקידום ביטול חזקת הגיל הרך, בטענה שהאבות מקופחים בגללה. הם מתבססים על מסקנות ועדה ממשלתית שהמליצה ב-2011 לבטל את חזקת הגיל הרך ולהחליפה בנוסחה רכה יותר שתאפשר לשני ההורים לממש את אחריותם ההורית.

מנגד, ארגוני נשים טוענים כי חלוקה שוויונית תפגע בנשים וילדים, וכי ביטול החזקה מבלי שתיקבע חזקה חלופית הולמת תגרור ילדים ואימהות לסכסוכים משפטיים קשים שיפגעו בהם. בחודש שעבר אישרה ועדת שרים לחקיקה את הצעת החוק של קיש, אותה יזמה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל לפני שמונתה לשרה.

פוסטים בפייסבוק נגד חברת הכנסת רחל עזריה. יולי 2016. פייסבוק, צילום מסך
פוסטים בפייסבוק נגד חברת הכנסת רחל עזריה. יולי 2016/צילום מסך, פייסבוק

הצעת החוק קובעת כי חזקת הגיל הרך תבוטל ובמקומה בית המשפט יתחשב בשני שיקולים בקביעת משמורת: טובת הילד ומימוש מקסימלי של הורות משותפת, ללא העדפה מוקדמת של אחד ההורים. בשל מורכבות הנושא, סוכם כי החוק יעלה לקריאה טרומית, אך המשך קידומו ימתין לוועדה של משרד המשפטים שתבחן את הנושא בארבעת החודשים הקרובים ותגבש המלצות מקיפות.

בניגוד לחלק גדול מהצעות החוק העולות בכנסת, שהתמיכה בהן נקבעת על פי השתייכות לקואליציה או לאופוזיציה, בנושא חזקת הגיל הרך אין תמימות דעים גם בתוך מפלגות הקואליציה. כך, ח"כ עזריה ושולי מועלם (הבית היהודי), הפעילו לחצים על יו"ר הקואליציה, שגיבש הצעת פשרה לפיה החזקה לא תבוטל כליל, אלא תחול על ילדים עד גיל שנתיים או שלוש בלבד. קיש החליט במקום זאת להסיר את הצעתו מסדר היום.

ח"כ שולי מועלם בכנס חירום בנושא שכחת ילדים ברכב. יולי 2013. יואב דודקביץ'
קיבלה מסרון מאיים. ח"כ מועלם/יואב דודקביץ'

השבוע סוכם כי ההצעה של ביטן תוסר אף היא ותמתין למסקנות הוועדה שמינתה שרת המשפטים איילת שקד. קיש בירך על ההחלטה ואמר כי ימשיך לפעול בחודשים הקרובים להשגת ההסכמות. "עד תחילת הכנס הבא נשיג רוב מוצק בקואליציה ונעביר את ביטול חזקת הגיל הרך", אמר. מאז סוכלה העלאת הצעת החוק של קיש, פעילי ארגוני הגברים הפועלים לביטול החזקה הגבירו את הביקורת ברשתות החברתיות על עזריה, מועלם, וביטן. ח"כ מועלם אף קיבלה איומים במסרון שבו נכתב: "נדאג שלא יזהו את הגופה שלך באבו כביר".

עזריה מסרה בתגובה כי "אם מישהו חושב שאיומים או אלימות יפחידו אותנו הוא טועה טעות חמורה. ההתנהגות הפרועה רק מחזקת את תחושת השליחות והצדק בנושא הזה". לדבריה, "אין דבר פחות חינוכי לילדים, שנמצאים במרכז המאבק של חזקת הגיל הרך, מהתקיפות הנבזיות האלה. אני שמחה שיו"ר הקואליציה ושורה רחבה של ח"כים פועלים איתי בנושא, לא נרתע מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully