וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבצבא זועמים עליו, קרי ינסה לשכנע את פוטין לשתף פעולה בסוריה

14.7.2016 / 19:06

שר החוץ האמריקני יגיע למוסקבה וייפגש עם נשיא רוסיה ועם שר החוץ לברוב. למרות ההתנגדות העזה בקרב מערכת הביטחון בוושינגטון, קרי מתעקש להגיע להבנות. "למה שנחלוק עמם מודיעין?"

עריכה: יאיר דניאל

(אסד בריאיון לרשת NBC: "פוטין לא ביקש ממני להתפטר")

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי יגיע הערב (חמישי) למוסקבה כדי לדון בשיתוף פעולה צמוד יותר עם רוסיה במאבק בדאעש בסוריה - זאת במקביל להתנגדות שלה הוא זוכה מצד גורמי ביטחון ומודיעין שמדגישים כי לשתי המעצמות יש מטרות מנוגדות במדינה. היום הוא ייפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין ומחר עם עמיתו סרגיי לברוב.

ביקורו של קרי, שלפי גורמים במחלקת המדינה הוא השני שמתקיים השנה בבירת רוסיה והשלישי ב-12 החודשים האחרונים, מגיע בזמן שפל ביחסים בין וושינגטון למוסקבה סביב המשבר באוקראינה, המלחמה בסוריה ותקריות מסוכנות בין כלי טיס ושיט של שתי המדינות ברחבי העולם.

למרות זאת, קרי עדיין מקווה לשיתוף פעולה קרוב יותר בזמן שגורמים אמריקניים רבים סבורים שממשלו של ברק אובמה אינו יודע כיצד להתמודד עם האתגרים שמציבה רוסיה באירופה ובסוריה. "לא ברור מדוע הוא חושב שהוא יוכל לגייס את תמיכתה של רוסיה במטרות הממשל בסוריה", אמר גורם מודיעין אמריקני. "הוא מתעלם מהעובדה שהרוסים ובעלי בריתם הסורים לא מבחינים בין דאעש לבין האופוזיציה המתונה, כולל אנשים שאנחנו אימנו. למה שנחלוק מודיעין ומידע עם אנשים שעושים זאת?".

פגישת ג'ון קרי וולדימיר פוטין, מוסקבה, 15 בדצמבר 2015. רויטרס
לא מתייאש. קרי ופוטין בפגישתם הקודמת במרץ/רויטרס

הבעיה נעוצה בעובדה שמורדים שנחשבים מתונים בעיני המערב פועלים לעתים קרובות בצמוד לג'בהת א-נוסרה, שמוגדר הן בעיני ארצות הברית והן בעיני רוסיה ארגון טרור. לכן, קשה להפריד פעמים רבות בין הקבוצות השונות. גורמי מודיעין זועמים על הניסיון המתמשך של הממשל להתקרב לרוסיה - בין היתר מאחר שלטענתם היא ידעה ששני מחנות אימונים של ארגוני מורדים שהפציצה השבוע היו רחוקים מאזור פעילותו של דאעש ובהם שוהים לוחמים הנתמכים בידי וושינגטון ובני משפחותיהם.

לפי שלושה גורמי מודיעין אמריקניים, בתקיפה הראשונה, שאירעה ביום שני, נהרגו לפחות 123 איש ועוד עשרות נפצעו, רבים מהם היו לוחמים שאומנו בידי ה-CIA וקציני צבא ומודיעין ממדינות ערב. בתקיפה השנייה, שפגעה בבסיס סמוך, נהרגו לפחות 12 לוחמים. לפי הגורמים, באזור המדברי הסמוך לגבול עם ירדן אין נוכחות של דאעש או של צבא סוריה והתקיפות היו מכוונות. מוסקבה לא הגיבה לטענות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully