וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה מכריזה מלחמה על משחקי המחשב על דאעש

14.7.2016 / 17:00

החשש שהנוער המקומי יהרס אילץ את הסעודים לנקוט בעונשי מאסר, קנסות וסגירה של חנויות שימכרו את משחקי המחשב האלימים של המדינה האסלמאית לילדים. וגם: חמאס נמצא בין הפטיש לסדן, ה"רווח הפוליטי" של ארדואן וטלנובלה תוצרת עזה. וואלה! בשכונה

צילום: רויטרס,עריכת וידאו: מיכאל ברגמן, עריכת תוכן: יפעת רוזנברג, הפקה: ניצן ליבנה. תחקיר: אילן זלאייט, שמעון סימנטוב

חמאס חוטף אש

ראש המודיעין הסעודי לשעבר תורכי אלפייסל אמר ביום ראשון כי "איראן תמכה במספר ארגוני טרור באזור למען הפצת המהפכה האיסלאמית שלה, ביניהן חמאס, הג'יהאד האיסלאמי וחיזבאללה". אמירה זו מעידה על עומק המשבר בו נתון חמאס על רקע התהפוכות בעולם הערבי: בגלל סירובו לתמוך במשטר אסד בסוריה איבד הארגון את תמיכת סוריה ואיראן. בגלל החשש הסעודי הגובר מתנועות האסלאם הפוליטי הוא מאבד גם את תמיכת מדינות ערב הסוניות. חמאס נמצא בין הפטיש לסדן, לאחר ש"שהצליח" להסתכסך בו זמנית עם שתי היריבות המרות במזרח התיכון, ונשאר קירח מכאן ומכאן. נראה כי זו אחת הסיבות לכך שהארגון נמנע מלתקוף את טורקיה עקב הפיוס עם ישראל: הוא אינו רוצה לאבד את ידידיו האחרונים.

בעקבות דבריו של תורכי אלפייסל החלו אלפי גולשים מתומכי חמאס וממתנגדיו בשני קמפיינים בעד ונגד הצהרות אלו. הקמפיין התומך בהן מופיע תחת הכותרת "חמאס הסרבנית פוגעת בסעודיה", והקמפיין התומך בהם נקרא "חמאס היא חלק מאתנו ואנו חלק ממנה.

תגובת חמאס: "חמאס מגנה בתוקף הצהרות אלו, שאין בהן שמץ של אמת. לכל ידוע כי תנועת חמאס הינה תנועת התנגדות אסלאמית לאויב הציוני בתוך שטח פלסטין, פועלת לטובת עמנו, ארצנו ומקומות קדשנו, מאמצת את האידיאולוגיה האסלאמית המתונה, ופתוחה לכלל הזרמים באומתנו ובעולם. הצהרות אלו משרתות את האויב הציוני בלבד, ומעניקות לו תירוצים לתקוף את עמנו ומקומות קדשנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמאס נשאר קירח מכאן ומכאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזרחות לפליטים הסורים בטורקיה

כ-2.7 פליטים סורים נמלטו לטורקיה במהלך חמש שנות מלחמת האזרחים המשתוללת בארצם, והפכו אותה לקולטת הגדולה ביותר של פליטים סורים, ולמעשה של פליטים בכלל בעולם כיום. מיעוטם המשיך בדרך הסבוכה לאירופה, אך רובם הגדול נשאר בטורקיה, כאשר האוהלים במחנות הפליטים הולכים ומתחלפים בדירות זולות בשכירות ובהשתקעות במדינה, בשעה ששיבה אפשרית לסוריה לא נראית באופק.

בחודש מרץ האחרון חתמה טורקיה על הסכם עם האיחוד האירופי לפיו בתמורה לסיוע כלכלי נרחב היא תקלוט בחזרה פליטים סורים שהמשיכו מיוון בניסיון להגיע לאירופה, ובכך למעשה תהפוך לתחנתם האחרונה. בתחילת החודש הכריז הנשיא הטורקי ארדואן, במהלך סעודת איפטאר עם פליטים בעיר קיליס שבגבול סוריה, שטורקיה מוכנה להתחיל בהליך הדרגתי בו תוענק אזרחות לפליטים ("אם תרצו, טורקיה תהיה גם המדינה שלכם"). לפי הפרסומים בתקשורת הטורקית, התוכנית של ארדואן כוללת בשלב זה מתן אזרחות ל-300 אלף פליטים (כמעט 10%). הדבר העלה מיד ביקורות רבות במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות במדינה, כשבין היתר נטען שארדואן מבקש להפיק מכך רווח פוליטי - יו"ר "מפלגת העם הרפובליקנית" מהאופוזיציה כמאל אוגלו האשים: "המטרה בצעד של ארדואן היא לא הומניטארית, אלא להשיג קולות למפלגתו בבחירות ב-2019".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אפריל 2016. AP
מניעים הומניטריים או פוליטיים? ארדואן/AP

סעודיה נגד משחקי מחשב דאעשיים

סעודיה יוצאת למלחמה במשחקי המחשב: הפרלמנט הסעודי בוחן מודל לפיקוח על משחקים אלקטרוניים (מחשב, פלייסטיישן וכו') כדי לעצור את החדירה של דאעש לממלכה באמצעותם, אשר מעוררת חרדה בבית המלוכה בריאד. חבר הפרלמנט עוואד אל-אסמרי אמר כי המודל הנבחן יכלול הגבלת גיל לקניית משחקים אלקטרוניים ודרישה למתן רישיון לחנות שתמכור אותם, כאשר תהיה ענישה לעבריינים בדמות קנסות, מאסר וסגירת חנויות: מאסר של עד שישה חודשים וקנס של עד 100 אלף ריאל למי שימכור לילדים מבלי לבדוק את גילם, מאסר של עד שלושה חודשים, קנס של עד 50 אלף ריאל וסגירת החנות לעד 20 יום למי שימכור ללא רישיון.

"המטרה היא לשמור על הילדים מפני סיכונים להתפתחותם ומפני ההשפעות על נפשם בהתחשב בתוכן המשחקים הכולל רצח והרס רכוש של הזולת. ילדים ומבוגרים עשויים ללמוד מהם לבצע פשעים ולנטוע במוחותיהם תוקפנות ואלימות", נאמר. ארגון דאעש יצר בעצמו משחק בשם "סאליל אל-סווארים" ("צליל החרבות") בו הגיבורים הם לוחמי דאעש אשר מפוצצים וצולפים באויב – הצבאות של מדינות ערב. כך מכירים עשרות אלפי נערים בע"פ את ההמנון, המתנגן ללא מילים כמעין מנטרה, ומשפיע רבות על תודעתם, לא דווקא באופן מודע, בדומה לקריאת פסוקי הקוראן בערבית. באמצעות המשחק מגייס דאעש בני נוער לשורותיו. משחקי המחשב דו מימדים ודי פרימיטיביים, אך עם זאת כמות ההורדות שלהם גדולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משחקים די פרימיטיביים, אך מאוד פופולריים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טלנובלה תוצרת עזה

הסדרה "אלפידאא'י" ("הלוחם המקריב את נפשו" ברבים "פדאיון") היא סדרת רמדאן העולה זו השנה השנייה בערוץ הטלוויזיה "אלאקצא" של חמאס המשדר מרצועת עזה. הסדרה מספרת על קבוצת פלסטינים מחברון המקדישים את חייהם למאבק בישראל, במתנחלים וכמובן על קרקעות.

היא כוללת סצנות אקשן רבות, וזוכה למיליוני צפיות מכל רחבי העולם הערבי. המשחק בסדרה לרוב גרוע למדי, אך ישנם חלקים אשר נראה כי הם מבוססים על ידע אישי (אנשי השב"כ בסדרה מפריזים לרוב בפתגמים בכל משפט שני שלהם). העונה הנוכחית כוללת סצנות זוועה של ממש הכוללות דקירת אזרחים בפיגוע גדול המתבצע בפרק האחרון שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully