וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 45 שנה: ה-FBI סגר את חקירת חטיפת המטוס המסתורית

הבולשת הפדרלית בארה"ב הודיעה כי לא הצליחה לגלות מה עלה בגורלו של מי שכונה דון קופר, שחטף מטוס ב-1971, קיבל 200 אלף דולר לאחר שאיים להפעיל פצצה וצנח. ככל הנראה, הוא לא שרד

קלסתרון של דון קופר, כינויו של מי שחטף מטוס בארצות הברית ב-1971. AP
זהותו מעולם לא נחשפה. הקלסתרון של דון קופר/AP

הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) סגרה שלשום (שלישי) את התיק של די.בי קופר, החוטף המפורסם שצנח לפני 45 שנה ממטוס עם 200 אלף דולר שקיבל לאחר שאיים כי יש בידיו פצצה.

בהודעה מטעם ה-FBI נמסר כי משאביה ינוצלו טוב יותר אם יושקעו במקום אחר ובכך מגיעה לסיומה אחת מפרשות העוקץ המסתוריות ביותר בתולדות ארצות הברית. ה-1971 עלה לטיסת חברת נורת'ווסט אוריינט אירליינס, שהייתה בדרכה מפורטלנד לסיאטל, אדם בשנות ה-40 לחייו כשהוא לבוש בחליפה עם עניבה. הוא כינה את עצמו דון קופר, הזמין אלכוהול וסודה והעביר פתק לדיילת שבו טען כי במזוודתו יש פצצה.

"הדיילת ההמומה עשתה כפי שהתבקשה", נמסר בהודעת ה-FBI. "קופר הגניב לה מבט על קבוצת חוטים ומוטות אדומים מתוך מזוודה זולה וביקש ממנה שהיא תכתוב את מה שיגיד לה. תוך זמן קצר, היא העבירה פתק חדש לקפטן של המטוס ובו דרישות לארבעה מצנחים ול-200 אלף דולר בשטרות של 20 דולר".

המטוס נחת בבטחה בסיאטל, שם שחרר קופר את 36 הנוסעים בתמורה לסכום שביקש ולארבעת המצנחים. אז הוא הורה לטייסים להמריא למקסיקו סיטי ובגובה של 10 אלף רגל, באמצע הלילה ומעל ליערות מדינת וושינגטון, הוא פתח את דלת החירום וצנח. גורלו או זהותו האמתית מעולם לא התגלו וחטיפה זו הייתה היחידה בתולדות ה-FBI שנותרה לא פתורה.

לפי הודעת ה-FBI, בכל 45 השנה שחלפו, "בחנו ביסודיות כל הרמזים האמינים, תיאמנו בין אנשי שטח רבים כדי לבצע חיפושים, אספנו את כל הראיות האפשריות וראיינו את כל העדים המזוהים". בתחילה סברו החוקרים כי קופר היה צנחן מקצועי, אך לאחר שלא צץ שום רמז חדש במרוצת השנים, התגבשה העמדה ולפיה הוא לא שרד את הקפיצה. "אף צנחן מנוסה לא יקפוץ אל תוך הלילה, בזמן שיורד גשם עם רוחות עזות, כשהוא לובש רק חליפה ונעלי מוקסין", אמר הסוכן המיוחד לארי קר. "זה פשוט מסוכן מדי. "הוא גם פספס את העובדה שהמצנח הרזרבי שלו היה רק למטרות אימונים, משהו שצנחן מיומן היה בודק".

ב-FBI הודו על אלפי הרמזים שניתנו להם במהלך השנים. "על אף שאנו מעריכים את מספר הטיפים העצום שקיבלנו מהציבור, אף אחד מהם עד היום לא הוביל לזיהוי מוחלט של החוטף", נמסר. הראיות שנותרו מהחטיפה, בהן עניבתו של קופר, יישמרו במטה הבולשת בוושינגטון הבירה.

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully