וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי.בי.אם מפתחת מחשב שיתקן את עצמו

22.10.2002 / 14:52

המחשב החדש יוכל לאתר את התקלה שבו ולבחור בפתרון המתאים - ללא התערבות אנושית; החברה: המערכת החדשה חוסכת כסף: מומחים: הטכנולוגיה בשלה אך למשתמשים ייקח זמן להתרגל לרעיון

חברת איי.בי.אם הודיעה כי תחשוף בפני 500 לקוחות נבחרים שלה, תוכניות לפיתוח מחשבים המסוגלים לתקן את עצמם. בכוונת איי.בי.אם להגיע למצב בו המחשב מנתח את הבעיות בעצמו ופותר אותן ללא התערבות אנושית. על מנת לממש את הטכנולוגיה הזו, הקימה איי.בי.אם יחידה עסקית הנקראת "מחשוב אוטונומי". מטרת היחידה החדשה יהיה לעסוק במחשבים שזקוקים פחות ופחות להתערבות אנושית. מי שיעמוד בראש היחידה הוא אלן גנק מנהל לשעבר של יחידת המחקר של איי.בי.אם.

על רקע העובדה שלא צפוי גידול משמעותי בתקציבי המחשוב בארגונים, מנסה איי.בי.אם לשכנע מנהלי מערכות מידע כי המערכות מתוצרתה יכולות לחסוך להם כסף. לטענת החברה, ללא מחשוב הדואג לעצמו, עלויות התמיכה והתפעול בארגון יעלו.

יוזמת הפיתוח החלה בשנת 2001, לאחר שאיי.בי.אם התחילה להעביר טכנולוגיות ששימשו אותה בעולם מחשבי המיינפריים לעולם הפי.סי. חלק מהטכנולוגיה כבר משולב במוצרים של איי.בי.אם כמו מסד הנתונים די.בי.2 וסדרת השרתים פי. על מנת להגיע לתאימות מירבית תשתף איי.בי.אם בפעילות חברות תוכנה מתחומים שונים.

ניתן לדמות את המעבר למחשוב אוטונומי, כמעבר ממרכזיה המופעלת על ידי אדם המחבר שיחות לבין מרכזיה דיגיטלית המעבירה שיחות באופן אוטומטי. מערכות מחשב אוטונומיות יוכלו להקצות לעצמן יותר רוחב פס או שטח אחסון וכל זאת באופן עצמאי. גם חברת "סאן" מפתחת טכנולוגיה דומה לזאת של איי.בי.אם. הטכנולוגיה של סאן המכונה אן-1 והמיועדת לאוטומציה של תהליכים ממוחשבים. גם חברת אייץ'.פי עובדת על מוצרים דומים.

מומחים מעריכים כי יעבור זמן עד שמשתמשים יבטחו ביכולת המחשבים שלהם לתקן את עצמם. לטענתם, הטכנולוגיה כבר בשלה אולם הקשיים הם פסיכולוגיים בעיקר אל מול המשתמשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully