וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת העבודה מתכוננת לבחירות: מכינה טיוטת מצע

20.11.2000 / 7:42

לשכת ראש הממשלה: ברק לא הורה על כך, אך אין לו התנגדות; בש"ס החרימו אתמול את הפגישה שתוכננה להם עם שר האוצר; ישי: "שוחט כשל בתפקידו"; בש"ס מעריכים: רשת הביטחון לא תוארך במתכונתה הנוכחית; ההכרעה בסוף השבוע על ידי חכמי התורה

במפלגת העבודה נערכים לבחירות. בסוף השבוע כינס מזכ"ל המפלגה, השר רענן כהן, את "צוות הפרופסורים" המייעץ למפלגת העבודה בסוגיות רעיוניות. הצוות התבקש לגבש טיוטת מצע לקראת בחירות אפשריות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר אתמול כי ראש הממשלה, אהוד ברק, לא נתן הוראה לכהן להכין מצע, אך אין לו התנגדות לכך "ואין לו בעיה עם זה".

יחד עם זאת ממשיך ראש הממשלה במגעים עם ש"ס להארכת רשת הביטחון לארבעה חודשים נוספים, עד סוף מושב החורף של הכנסת. אתמול נפגש ראש הממשלה עם יו"ר ש"ס, אלי ישי, אולם האחרון סירב לתת את הסכמתו לבקשת ברק. הערכה בש"ס היא כי המפלגה לא תאריך את רשת הביטחון, לפחות לא במתכונתה הנוכחית.

אתמול במהלך דיוני התקציב תקף ישי את שר האוצר, אברהם שוחט, בחריפות. ישי אמר כי "שר האוצר נכשל בתפקידו. אני ממליץ לו לתאם עם האופוזיציה בהליך מסודר מועד לבחירות". בש"ס החליטו להחרים את הפגישה עם שר האוצר בנושא תקציב המדינה, וזאת במחאה על הקשר שעושים באוצר בין הדרישות התקציביות של המפלגה לבין הארכת רשת הביטחון לממשלה.

שוחט הכריז אתמול כי "אם התביעות של ש"ס יהיו כמו שהם דורשים, בהיקף של ארבעה מיליארד שקל, אני אציע לברק להפסיק את המו"מ על המשך מתן רשת הביטחון".

ההכרעה בש"ס באשר להארכת רשת הביטחון לברק בתוספת הטבות כלשהן או חבירה לליכוד והפלת הממשלה אמורה להתקבל על ידי מועצת החכמים של המפלגה בסוף השבוע.

פגישה קשה בין ישי לשרון

שעתיים אחרי בפגישת ישי ברק נפגש יו"ר ש"ס עם יו"ר הליכוד, איראל שרון, שביקש לתאם עימו הצבעות בכנסת כדי להביא להפלת הממשלה. הפגישה בין השניים התקיימה באווירה קשה ומקורבי שרון טענו ב"מעריב" כי הדבר אירע בשל טענותיו של ישי בעניין ההפגנות שקיימו צעירי הליכוד נגד ש"ס בשבוע שעבר.

באופוזיציה החליטו להביא בשבוע הבא להצבעה את החוק לפיזור הכנסת וזאת עם או בלי תמיכת ש"ס. ההחלטה התקבלה בדיון של ראשי סיעות האופוציזיה. נציגי ש"ס לא השתתפו בדיון.

ישי אמר אתמול כי למרות שמפלגתו עשויה להמשיך להעניק רשת ביטחון לממשלה ש"ס עדיין תומכת בהקדמת הבחירות. ישי אמר כי עמדת המפלגה באשר לחוק תתקבל על ידי הרב עובדיה יוסף וחכמי התורה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully