וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביה של שירה בנקי קורא למתנגדי מצעד הגאווה: הצטרפו אלינו

13.7.2016 / 10:13

שנה אחרי שבתו נרצחה, ביקש אורי בנקי מאלה "שלא מסכימים עם הדרך הלהט"בית, אך אינם מקבלים אלימות" להצטרף למצעד. בפוסט בפייסבוק כתב: "מוזמנים להביא פרחים ולהניח היכן שנשלפה סכין"

נועם מושקוביץ

(ישי שליסל מדבר מתא כלאו, בשבוע שעבר)

אורי בנקי, אביה של שירה בת ה-16 שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה, קרא היום (רביעי) לעוקביו בפייסבוק להגיע למצעד השנה, שייערך ביום חמישי הבא, ולהניח פרחים "היכן שבשנה שעברה נשלפה סכין".

"סמוך אחרי הרצח של שירה היו קולות רבים שאמרו שאף אם הם לא מסכימים עם דרך החיים הלהט"בית, ואף אם הם מתנגדים לקיומו של המצעד בירושלים - הם אינם מקבלים בשום צורה את האלימות כדרך לגיטימית לניהול המחלוקת", כתב בנקי בפוסט בפייסבוק, והוסיף: "לכל הקולות הללו ולכל מי שחושב כך - אנו מצפים לראותכם השנה ובשנים הבאות", המשיך האב.

לדבריו, "מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הוא לא רק מצעד תמיכה בקהילה הלהט"בית, הוא מצעד לתמיכה ברעיונות של סובלנות וקבלת האחר, ומבחינתנו הוא גם מצעד שמסמל התנגדות נחרצת לאלימות כאמצעי ביטוי בוויכוח ציבורי מכל סוג שהוא". בנקי אמר כי שירה אמנם לא הייתה חברה בקהילה, "אבל היא חשבה שאדם הוא אדם ובוודאי שאין לבזותו או להתעמר בו בגלל נטייתו המינית".

לקריאה נוספת:
שליסל לא מביע חרטה: "לא משנה אם אשב מאה שנה, אני חייל של הקב"ה"
מאסר עולם ו-31 שנים נגזרו על הרוצח במצעד הגאווה ישי שליסל
עיריית ירושלים נגד קריאת רחוב על שם שירה בנקי: "לא עברו שלוש שנים"

"לעומתה", לפי בנקי, "אחרים סברו וסוברים כי מותר ללעוג, לבזות, לשנוא ולהסית לרצח; וכל אלה - במודע ושלא במודע - עומדים מאחורי הרצח. אם לא נקום ונעמוד מולם - יבוא הרצח הבא. כל מי שחשובה לו סובלנות בירושלים ובמדינה בכלל - יכול וצריך למצוא את מקומו במצעד. אתם מוזמנים להביא פרחים - יהיה מקום להניח אותם היכן שבשנה שעברה נשלפה סכין".

ישי שליסל דקר למוות את בנקי במצעד הגאווה אירע ב-30 ביולי 2015, שבועות ספורים לאחר שהשתחרר ממאסר על עבירה דומה. בנקי אושפזה במצב אנוש ומתה מפצעיה כמה ימים לאחר מכן. לפני חודש גזר בית המשפט המחוזי בירושלים על שליסל מאסר עולם בגין הרצח, 30 שנות מאסר נוספות בגין שישה ניסיונות רצח של צועדים אחרים ועוד שנת מאסר על הפרת תנאי שחרורו. בית המשפט קבע גם כי שליסל יפצה את משפחות הנפגעים ב-2.64 מיליון שקלים. גם לאחר גזר דינו, לא הביע שליסל חרטה.

ישי שליסל, הקראת גזר דינו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 26 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
שליסל בבית המשפט, בתחילת החודש/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully