וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא חשוד כי העביר עוברים מתים למחקר ללא אישור ההורים

20.11.2000 / 7:28

סגן מנהל מחלקת נשים בבית חולים קפלן נטל מוחות וכליות מעוברים מתים וכן רקמות ודגימות מנשים והעביר אותם למכוני מחקר חיצוניים; לא יידע את הנהלת בית החולים ולא ביקש אישור מההורים והחולים; נשלח לחופשה בביתו עד תום הבירור

סגן מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים "קפלן" ברחובות, ד"ר הרצל בן-חור, נשלח לחופשה בביתו, לאחר שבבית החולים התעורר חשד כי הוא מבצע שימוש בלתי חוקי ברקמות אדם. הרופא חשוד כי נטל ללא רשות מוחות וכליות מעוברים מתים וכן רקמות ודגימות שונות מחולות המאושפזות בבית החולים והעבירם למחקרים במכונים חיצוניים. כך מדווח הבוקר "ידיעות אחרונות".

במהלך השנתיים האחרונות הגיעו להנהלת בית החולים מספר תלונות על התנהגות חריגה מצידו של ד"ר בן חור. בגופות שהעביר למכון הפתולוגי היו חסרים לעיתים איברים או שהם היו מתקבלים בנפרד מהגופה, משום שהשתמשו בהם לצורך מחקר. ההנהלה העלתה חשד נוסף כאילו ביצע הרופא הרחבות צוואר רחם מיותרות במטופלות במהלך גרידה, הרחבות שעלולות לסכן את בריאותן.

את המעשים המיוחסים לו ביצע הרופא, כך על פי החשד, מבלי ליידע את הנהלת המחלקה ובית החולים ומבלי שקיבל אישור מתאים מוועדת הלסינקי המקומית לביצוע מחקרים. ועדה מקצועית זו מוסמכת לאשר ניסויים בהתאם לשיקולים אתיים ומדעיים. כמו כן נטל הרופא מהחולות שאושפזו במחלקתו רקמות ודגימות ללא ידיעתן וללא הסכמתן לכך.

על מנת להשתמש ברקמות של עוברים מתים חייב רופא לקבל את אישור ההורים לכך ועליהם לחתום על טופס אישור. בכל המקרים לא ביצע ד"ר בן-חור את הנהלים המחייבים.

ד"ר בן-חור טען בפני בית החולים כי מנסים לטפול עליו האשמות שווא, זאת משום שהוא חושף שחיתויות של בכירים בהנהלת בית החולים. רופאי המחלקה שעובדים איתו התנערו מהאשמותיו ושלחו מכתב מחאה חמור על התנהגותו למנהל קופת חולים הכללית.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully